arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

بخشش دختر نوجوانی که مادر و خواهرش را کشت

دختری که با همدستی دوستش و پسری داروفروش مادر و خواهرش را با سم کشته بود، با بخشش اولیای دم از مجازات سنگین نجات یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرگ مادر و دختر 13 ساله‌اش که نوزدهمین روز اردیبهشت ماه امسال اتفاق افتاد تحقیقات تیم جنایی را رقم زد که پرده از نقشه‌ای قدیمی و تکرار شونده برای قتل اعضای خانواده خبر می‌داد. این در حالی بود که در  ابتدا و پیش از جدی شدن تحقیقات جنایی تصور می‌شد،  مادر میانسال و دختر نوجوانش به خاطر مسمومیت با تن ماهی جانشان را از دست داده‌اند.

خیلی زود و با تحقیقاتی که با پرسیدن سوالاتی از پدر خانواده آغاز شد اعضای تیم جنایی دریافتند که با پرونده‌ای فراتر از مسمومیت  غذایی روبرو هستند. سرانجام دختر 18 ساله خانواده به نام پریا و همکلاسی او به نام الینا که سناریوی این قتل‌های خانوادگی را طراحی و اجرا کرده بودند به عنوان مظنون دستگیر شدند.

دو دختر پس از بازداشت مدعی شدند به خاطر وابستگی زیادی که به هم داشتند و تصمیم به قتل خانواده یکی از آنها گرفته‌اند تا ارثیه میلیاردی را که به او می‌رسد، تصاحب کنند و زندگی جدیدی را در خارج کشور برای خودشان شروع کنند.

دو دختر در مراحل مختلف بارجویی ماجراهایی را تعریف کردند که نشان از انگیزه دیرینه آنها برای قتل همه اعضای خانواده داشت. دو دختر برای اجرای نقشه‌شان، 9 بار تلاش کردند تا خانواده پریا را به قتل برسانند و در نهایت بخشی از نقشه عملی شده و مادر و خواهر پریا به قتل رسیدند.

دختران همکلاسی اعتراف کردند که قصد کشتن پدر خانواده را هم داشتند و این کار را با همدستی پسر جوانی انجام دادند که سم را برایشان تهیه کرده بود

با اعتراف دو دختر جوان، پسر فروشنده قرص‌های مرگبار هم بازداشت شد و ادعا کرد در ازای 100 میلیون تومان برای پرداخت بدهی‌اش و ازدواج با پریا با آنها همدست شده است.

در پایان تحقیقات بازپرس محسن اختیاری برای دو دختر قرار مجرمیت به اتهام مشارکت در دو قتل و برای پسر جوان اتهام معاونت در هر دو قتل را صادر کرد تا پرونده برای محاکمه به دادگاه ارسال شود.

با گذشت حدود سه ماه از دو قتل، مادر بزرگ پریا به دادسرای امور جنایی پایتخت رفت و به عنوان ولی دم مادر پریا، نوه‌اش را بخشید. همزمان پدر این متهم با حضور در دادسرا به عنوان ولی دم دختر 13 ساله‌اش، از قصاص دختر بزرگ خود گذشت کرد.

به این ترتیب پریا از قصاص رهایی یافت، اما دوست او همچنان اتهام مشارکت در دو قتل  را دارد و خطر قصاص او را تهدید می‌کند و پسر جوانی هم که اتهام معاونت در دو قتل  را در پرونده خود دارد با همین اتهام پای میز محاکمه می‌رود.

 
 
 
 
نظرات بینندگان