arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان به سفیر ایران:

هیچ نیرویی نمی تواند ارتباط و اتصال سرزمینی ایران و ارمنستان را قطع کند

مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.  دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان تاکید کرد که مرز ارمنستان و ایران مرز صلح، دوستی و زندگی مسالمت آمیز است و ارمنستان اهمیت ویژه‌ای به ارتباط با جمهوری اسلامی ایران قائل است و هیچ نیرویی نمی‌تواند ارتباط و اتصال سرزمینی ایران و ارمنستان را قطع کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان دیدار و گفتگو کرد. 
 
به گزارش «انتخاب»، در این دیدار، سفیر ایران موضع تهران مبنی بر تغییر ناپذیری مرزهای بین المللی و مخالفت با هر گونه تغییر ژیوپلتیکی و همچنین حمایت از تمامیت ارضی همسایگان را مورد تاکید قرار داد. 
 
دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان و تغییر ناپذیری مرزهای بین المللی قدردانی کرد. 
 
وی تاکید کرد که مرز ارمنستان و ایران مرز صلح، دوستی و زندگی مسالمت آمیز است و ارمنستان اهمیت ویژه ای به ارتباط با جمهوری اسلامی ایران قائل است و هیچ نیرویی نمی تواند ارتباط و اتصال سرزمینی ایران و ارمنستان را قطع کند.
 
 وی با تاکید بر این که هر گونه رفع انسدادی در داخل خاک ارمنستان تحت کنترل نهادهای داخلی ارمنستان و حاکمیت ملی و سرزمینی آن خواهد بود تصریح کرد که ارمنستان مخالف هرگونه رفع انسدادی با منطق کریدور است.
 
 در این دیدار روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای نیز مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت‌.
نظرات بینندگان