arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳

جوابیه ثابتی، مشاور جلیلی و نماینده مجلس به «انتخاب»: از ابتدا اعلام کردم که ماجرا، خانه سازمانی نیست بلکه اعطای وام ۵۰۰ میلیونی به نمایندگان تهران است/ سال گذشته به خاطر اینکه نتوانستم ضامن جور کنم، بی‌خیال گرفتن وام ۹۰ میلیونی فرزند سوم شدم

در جوابیه ثابتی آمده است: در حالیکه از ابتدا بنده اعلام کردم که ماجرا خانه سازمانی نیست بلکه اعطای وام ۵۰۰ میلیونی به نمایندگان تهران است، بدون اشاره به این مساله و برای تحریف اصل ماجرا نوشته اید خانه سازمانی به نمایندگان تهران تعلق نمیگیرد! حال آنکه این مساله بدیهی است و کسی نیز چنین ادعایی نداشته بلکه مساله اصلی اختصاص وام ودیعه مسکن به نمایندگان تهران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امیرحسین ثابتی نماینده مجلس و مشاور سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری جوابیه ای در واکنش به خبر «انتخاب» درمورد انصراف او از دریافت خانه های سازمانی مجلس ارسال کرد که متن آن عیناً در زیر می آید:

مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی انتخاب

سلام علیکم

پیرو مطلب تحریف شده ای که درباره اینجانب با عنوان”ادعای جنجالی مشاور جلیلی در مورد خانه سازمانی غلط از آب در آمد” منتشر کرده اید، لطفا پاسخ بنده را طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات در سایت و تمامی شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، توییتر، اینستاگرام و هر بستر دیگری که خبر تحریف شده اولیه را منتشر کردید با تیتر "پاسخ ثابتی به تحریف انتخاب؛ ماجرا را درست روایت کنید" بازنشر کنید.

در حالیکه از ابتدا بنده اعلام کردم که ماجرا خانه سازمانی نیست بلکه اعطای وام ۵۰۰ میلیونی به نمایندگان تهران است، بدون اشاره به این مساله و برای تحریف اصل ماجرا نوشته اید خانه سازمانی به نمایندگان تهران تعلق نمیگیرد! حال آنکه این مساله بدیهی است و کسی نیز چنین ادعایی نداشته بلکه مساله اصلی اختصاص وام ودیعه مسکن به نمایندگان تهران است.

متن اولیه بنده به شرح ذیل است:

دو ماه قبل گفتند به نمایندگان تهران خانه سازمانی داده نمیشود اما اگر خانه ای که در آن زندگی میکنم به اسم خودم یا همسرم نباشد میتوانم از طریق مجلس "وام ۵۰۰ میلیونی" تحت عنوان "ودیعه مسکن" بگیرم.

با اینکه همین سال گذشته برای گرفتن وام ۹۰ میلیونی فرزند سوم، از این بانک به آن بانک رفته بودم و در نهایت به خاطر اینکه نتوانستم ضامن جور کنم، بی خیالش شدم گرفتن وام ۵۰۰ میلیونی آن هم ۴٪ برایم بسیار جذاب بود و هیچ منع قانونی هم نداشت، اما این وام را به دو علت نگرفتم؛

۱. با خودم عهد کردم به جذابیتهای مسئولیت عادت نکنم تا بعدا که در این جایگاه نیستم، پست و مقام نداشتن برایم مثل بازی مرگ و زندگی نباشد.

۲. اگر صبح تا شب مسئولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و... میگویند پول نیست تا به مردم عادی یک وام ۵۰ میلیونی بدهیم، یک راهش سخت گرفتن به خود مسئولین و جلوگیری از ریخت و پاش هاست. اما نمیدانستم همزمان رئیس و سایر اعضای بورس وام های میلیاردی برای خودشان گرفته اند! البته در این مسیر مصمم تر خواهم شد و همانطور که در نطق اولم در مجلس نیز گفتم معتقدم اگر به مسئولان سخت گرفته نشود، به مردم آسان نخواهد گذشت...

لذا بدیهیات حرفه ای بودن و انصاف را رعایت کرده و از شفافیت نیز گریران نباشید! گسترش شفافیت به نفع کشور است و سعی کنید از این مساله استقبال کنید نه آنکه توپخانه حملات تان را به سمت شفافیت بگیرید.

امیرحسین ثابتی

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی

نظرات بینندگان