arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۱ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳

گام تازه اسپیس‌ایکس برای اسکان بشر در مریخ؛ ایلان ماسک برنامه ۴ ساله ارائه کرد

قدرتمندترین موشک ساخت بشر با وجود تجربه پرتاب‌های ناموفق برای انجام پنجمین ماموریت خود آماده می‌شود، ماموریتی که در پی ثبت شلیک موفق چهارم توسط استارشیپ، ایلان ماسک را بیش از پیش برای تحقق رویای سکونت انسان در مریخ امیدوار کرده است. ایلان ماسک با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «نخستین پرتاب استارشیپ به مریخ در دو سال آینده رخ می‌دهد و دریچه‌ای تازه در زمینه انتقال (انسان) از زمین به مریخ باز می‌شود.» مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس‌ایکس تاکید کرد: «این پرتاب که با هدف واقعیت‌بخشی به فرود بر مریخ انجام می‌شود بدون خدمه خواهد بود.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قدرتمندترین موشک ساخت بشر با وجود تجربه پرتاب‌های ناموفق برای انجام پنجمین ماموریت خود آماده می‌شود، ماموریتی که در پی ثبت شلیک موفق چهارم توسط استارشیپ، ایلان ماسک را بیش از پیش برای تحقق رویای سکونت انسان در مریخ امیدوار کرده است.
 
ایلان ماسک با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «نخستین پرتاب استارشیپ به مریخ در دو سال آینده رخ می‌دهد و دریچه‌ای تازه در زمینه انتقال (انسان) از زمین به مریخ باز می‌شود.»
 
مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس‌ایکس تاکید کرد: «این پرتاب که با هدف واقعیت‌بخشی به فرود بر مریخ انجام می‌شود بدون خدمه خواهد بود.»
 
آقای ماسک نوید داد که در صورت کسب تجربه فرود موفقیت‌آمیز بر سطح مریخ، نخستین گروه از انسان‌ها ظرف چهار سال آینده راهی مریخ شوند.
 
ثروتمند‌ترین فرد جهان توضیح داد: «شمار پروازها (به مریخ) از آنجا به بعد روندی تصاعدی پیدا می‌کند تا هدف ساختن شهری خودکفا (بر سطح مریخ) در حدود ۲۰ سال آینده محقق شود.»
 
استارشیپ بزرگترین و قدرتمندترین موشکی است که بشر تاکنون ساخته است. این موشک حدود ۱۲۲ متر طول دارد و در هنگام پرتاب نیروی رانشی تقریبا دو برابر موشک برنامه ماه (آرتمیس) ناسا ایجاد می‌کند.
 
اسپیس‌ایکس بر این باور است که استارشیپ سرانجام می‌تواند رویای دیرینه آقای ماسک را در مورد اسکان بشر در مریخ محقق کند.
 
او زمانی که در سال ۲۰۰۲ شرکت اسپیس‌ایکس را تاسیس کرد، وعده داد که نخستین انسان‌ها در عرض هفت سال روی مریخ فرود خواهند آمد.
 
استارشیپ تا به امروز چهار ماموریت آزمایشی انجام داده است، در آوریل و نوامبر سال پیش و مارس و ژوئن سال جاری. این موشک غول پیکر با وجود تجربه‌های ناموفق ولی در هر پرتاب عملکرد بهتری داشته است.
 
در ماه ژوئن، یک فروند موشک استارشیپ از بازگشت آتشین از فضا به زمین جان سالم به در برد و فرودی موفقیت آمیز در اقیانوس هند را تجربه کرد و در چهارمین آزمایش نیز یک ماموریت کامل را به پایان برد.
 
اسپیس‌ایکس در حال حاضر خود را برای پنجمین پرواز آزمایشی استارشیپ آماده می‌کند.
 
منبع: یورونیوز
نظرات بینندگان