آئودی با ایجاد تغییراتی در عرضه محصولاتش در چین، از سال آینده نشان همیشگی این کارخانه را از مدلهای جدیدش حذف خواهد کرد. آئودی همزمان با اعلام این خبر برای نمایش تصویری از مدلهای جدیدش در چین یک کانسپت الکتریکی به نام E رونمایی کرد. نشان جدید آئودی به جای چهار حلقه پیوسته که حدود یک قرن لوگوی این شرکت بوده، نام آئودی را با حروف بزرگ نمایش میدهد. گرنوت دولنر، مدیر آئودی میگوید دلیل انتخاب نشان تازه ایجاد فاصله بین مدلهای جدید و مدلهای کنونی کارخانه است.
اسکات، خودروساز آمریکایی با نمایش دو مدل جدید اعلام کرد که بعد از نزدیک به نیم قرن به بازار برمیگردد. این شرکت سه سال پیش با سرمایهگذاری فولکسواگن احیا شد و قرار است وانت و شاسیبلند با موتور الکتریکی تولید کند. اسکات تا سال ۱۹۸۰ میلادی زیرمجموعه شرکت «اینترنشنال هاروستر» بود که ماشینآلات کشاورزی تولید میکرد. این شرکت در اوایل قرن بیستم اولین وانت جهان را برای جابهجایی محصولات کشاورزان ساخت. اینترنشنال هاروستر پس از جنگ جهانی دوم برای رقابت با جیپ یکی از اولین ماشینهای شاسیبلند جهان را تولید کرد و از دهه شصت میلادی وانت و مدلهای شاسیبلندش را با نام اسکات به بازار عرضه کرد. این ماشینها بسیار محبوب بود، اما در سال ۱۹۸۰ مشکلات مالی باعث ورشکستگی اینترنشنال هاروستر و تعطیلی اسکات شد.
نهاد مسئول ایمنی راهها در ایالات متحده در پی وصول گزارشهایی از چند مورد تصادف در شرایط دید کم از جمله یک مورد منجر به فوت یک عابر پیاده، میگوید در حال بررسی و بازبینی سامانه «خودران کامل» تسلا است. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا اعلام کرد که این تحقیق را پس از گزارش چهار مورد تصادف که در آن خودروهای تسلا با تابش خورشید، مه و گرد و غبار در هوا در شرایط دید کم قرار گرفته بودند، آغاز کرده است. این نهاد گفته است که علاوه بر مورد منجر به فوت عابر پیاده، یک مورد تصادف دیگر نیز به مصدومیت یک عابر دیگر انجامیده است.
شرکت خودروسازی تسلا پنجشنبه شب از محصول جدید خود به نام «روبوتاکسی» رونمایی کرد. با این حال طرفداران برند تسلا و خودروهای الکتریکی آن باید حداقل تا سال ۲۰۲۶ برای عرضه «روبوتاکسی» به بازار صبر کنند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در مراسم رونمایی از «روبوتاکسی» گفت که این خودروی مجهز به هوش مصنوعی نه پدال دارد و نه فرمان. او ابراز اطمینان کرد که پیشرفت تسلا در زمینه تولید خودروهای خودران به سطحی رسیده است که دیگر خودروها از مداخله عامل انسانی بینیاز شدهاند.
AMG، زیرمجموعه ماشینهای اسپرت مرسدس بنز با سوپرکار خود به نام «وان» (One) رکورد تازهای در پیست نوربرگرینگ ثبت کرد. پیست نوربرگرینگ در آلمان از قدیمیترین پیستهای اتومبیلرانی جهان است. رانندگی در این پیست سخت است و به آن لقب «جهنم سبز» دادهاند. خودروسازان برای آزمایش ماشینهای خود از این پیست استفاده میکنند و کسب رکورد خوب در آن اعتبار زیادی دارد. سوپر کار AMG مسیر حدود ۲۱ کیلومتری نوربرگرینگ را در شش دقیقه و ۲۹ ثانیه و ۹ صدم ثانیه طی کرد. AMG با این رکورد سریعترین ماشین تولید انبوه در نوربرگرینگ است. رکورد قبلی در این پیست هم متعلق به همین ماشین بود که دو سال پیش ثبت شد و حدود شش ثانیه بیشتر بود.
کوروش منصوری، تیونر ایرانیتبار از محصول جدیدش به نام «مبارز» رونمایی کرد. این ماشین یک فراری تقویتشده است و به گزارش رسانهها تنها هفت دستگاه از آن ساخته میشود. مدل جدید منصوری براساس فراری پوروسانگوئه، اولین شاسیبلند خودروساز ایتالیایی ساخته شده است. منصوری نام این ماشین را «پوگناتور» گذاشته که در زبان لاتین به معنی مبارز یا رقیب است. طراحان منصوری با استفاده از قطعات فیبرکربن ظاهر ماشین را تا حد زیادی تغییر داده و آن را اسپرتتر کردهاند. قسمت جلوی ماشین و کاپوت کاملا تغییر کرده و یک بال بزرگ روی سقف گذاشته شده است. رنگ ماشین هم نوعی قرمز روشن به نام «ورمیلیون» است که تهرنگ نارنجی دارد و با رنگ قرمز فراری متفاوت است.
رضوانی، خودروساز ایرانی-آمریکایی امکان سفارش اتاق لوکس را به گرانترین شاسیبلندش اضافه کرد. خریداران مدل «ونجنس» (Vengeance) میتوانند این اتاق جدید را با پرداخت ۱۲۵ هزار دلار سفارش دهند. ونجنس دو سال پیش به بازار عرضه شد. این ماشین با موتور و شاسی کادیلاک اسکالید (Escalade) ساخته شده، اما بدنهاش با الهام از بازیهای ویدیویی طراحی شده و شبیه به ماشینهای زرهی است.
دیاس (DS)، خودروساز لوکس فرانسوی ماشین جدیدی ساخته که برداشت مدرنی از سیتروئن SM، از مشهورترین خودروهای دهه هفتاد میلادی است. این ماشین با نام «اسام تریبیوت» (SM Tribute) در جشنواره خودروهای کلاسیک شانتی در شمال پاریس نمایش داده شد. سیتروئن اسام بین سالهای ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۵ تولید شد و از مدرنترین ماشینهای زمان خود بود. از جمله فنآوریهای پیشرفته این خودرو سیستمی بود که حساسیت فرمان را با تغییر سرعت تنظیم میکرد. ماشین همچنین کمکفنرهای هیدروپنوماتیک بسیار راحتی داشت که ارتفاع ماشین را بطور خودکار تنظیم میکرد و ترمزهایش به جای چرخها روی محورهای خروجی جعبهدنده بود.
هیوندای ساخت یک مدل اسپرت بر اساس کانسپت «N ویژن ۷۴» را تایید کرد. به گزارش رسانههای کرهای این ماشین اولین سوپرکار هیدروژنی جهان است و در سال ۲۰۲۶ رونمایی خواهد شد. هیوندای کانسپت «N ویژن ۷۴» را دو سال پیش و با الهام از یکی از کانسپتهایش در دهه هفتاد میلادی ساخت. با اینکه بارها شایعه ساخت مدلی براساس آن منتشر شد، هیوندای درباره تولید آن اظهار نظری نکرده بود. اما هفته گذشته هنگام سخنرانی جاهون چانگ، مدیرعامل هیوندای در نشست سالانه برای سرمایهگذاران، نام کانسپت در یکی از اسلایدها دیده شد که نشان میدهد این ماشین از مدلهای جدیدی است که هیوندای قرار است تا سال ۲۰۳۰ به بازار عرضه کند.
نیسان به امید کاهش دمای خودرو و پایین آوردن مصرف انرژی، فناوری «رنگ سرد» را آزمایش میکند. خودروساز ژاپنی میگوید آزمایشها نشان میدهد که این رنگ ویژه، دمای سطح بیرون را تا ۱۲ درجه سانتیگراد و دمای فضای داخلی خودرو را تا ۵ درجه سانتیگراد کاهش میدهد. رنگ خنککننده ویژهای در مرکز تحقیقات شرکت خودروسازی نیسان در اوپامایِ ژاپن در حال آزمایش است. بنابر اعلام این غول خودروسازی ژاپنی، این رنگ بدنه میتواند دمای سطح بیرونی خودرو و در پی آن دمای داخل اتاقک را نیز کاهش دهد. این رنگ با مشارکت «رادی کول» یک شرکت چینی متحصص در تولید محصولات خنککننده تابشی ساخته شده و در تولید آن از مواد چندسازه و فرامادهها استفاده شده است. این پروژه بخشی از برنامه نیسان برای ایجاد وسایل نقلیه کممصرفتر، تمیزتر و پایدارتر است.