arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۰ - ۱۲ مهر ۱۴۰۳

شکاف در خانواده ترامپ؛ بانوی اول پیشین آمریکا با همسرش سر سقط جنین هم‌نظر نیست

ملانیا ترامپ، بانوی اول پیشین آمریکا در کتاب خاطراتش که تنها یک ماه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور منتشر می‌شود به شدت از حق سقط جنین برای زنان دفاع کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورو نیوز: ملانیا ترامپ، بانوی اول پیشین آمریکا در کتاب خاطراتش که تنها یک ماه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور منتشر می‌شود به شدت از حق سقط جنین برای زنان دفاع کرد.

این در حالی است که موضع همسر دونالد ترامپ با رویکرد همسرش و اکثر اعضای حزب جمهوریخواه آمریکا در تناقض است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در طول دوران ریاست‌جمهوری خود سه قاضی مخالف حق سقط جنین را به عنوان عضو دیوان عالی این کشور منصوب کرد.

این تصمیم دونالد ترامپ باعث شد تا دیوان عالی آمریکا در سال ۲۰۲۲ اعلام کند که دیگر حق سقط جنین را به عنوان یک حق فدرال و مشمول قانون اساسی این کشور به رسمیت نمی‌شناسد.

دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ در برابر هیلاری کلینتون به محافظه‌کاران آمریکا وعده داد که با انتصاب قضات محافظه‌کار در دیوان عالی به تغییر وضعیت حق سقط جنین کمک خواهد کرد.

ملانیا ترامپ در کتاب خاطراتش نوشته است: «محدود کردن حق زن برای پایان دادن به بارداری ناخواسته مانند نقض حق کنترل او بر بدن خودش است. من در تمام طول دوره بزرگسالی خودم چنین باوری داشتم.»

موضع‌گیری ملانیا ترامپ در مورد حق سقط جنین زنان از این جهت قابل توجه است که او تاکنون به ندرت در عرصه سیاسی حاضر به موضع‌گیری شده بود. ملانیا ترامپ در کتاب خاطراتش نوشته است که با همسرش در برخی مسائل از جمله موضوع مهاجرت اختلاف نظر دارد.

ملانیا ترامپ متولد آمریکا نیست و به عنوان یک مهاجر توانسته است تابعیت آمریکایی کسب کند.

کتاب خاطرات بانوی اول پیشین آمریکا قرار است روز سه‌شنبه آینده در آمریکا به بازار عرضه شود.

تصمیم سال ۲۰۲۲ دیوان عالی آمریکا علیه حق سقط جنین در حالی اتخاذ شد که زنان در این کشور از سال ۱۹۷۳ در سراسر کشور امکان استفاده از حق سقط جنین را داشتند. تعدادی از ایالت‌های محافظه‌کار آمریکا پس از تصمیم دیوان عالی این کشور حق سقط جنین را ممنوع یا محدود کردند.

نظرات بینندگان