arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۱ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

کانال ۱۳ اسرائیل: نماینده ارتش اسرائیل از شرکت در مذاکرات قاهره خودداری کرد؛ علت: سرسختی نتانیاهو / مقامات تیم مذاکره کننده: نتانیاهو در تلاش است تا با اظهارات امروز، مذاکرات را نابود کند / منابع نزدیک به نتانیاهو: اگر تیم مذاکره‌کننده با موضع نتانیاهو موافق نیستند، می‌توانند تیم را ترک کنند / یک مقام آمریکایی: اظهارات نتانیاهو «تندروانه» و «غیر سازنده» است

کانال ۱۳ اسرائیل می گوید که مسئول مذاکرات ارتش اسرائیل از شرکت در گفتگوهای قاهره خودداری کرد زیرا آن را به دلیل سرسختی نتانیاهو بی فایده می دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک رسانه اسرائیلی از خودداری  مسئول مذاکرات ارتش اسرائیل برای شرکت در گفتگوهای قاهره درباره مذاکرات آتش بس خبر داد.
 
به گزارش «انتخاب»؛ کانال ۱۳ اسرائیل می گوید که مسئول مذاکرات ارتش اسرائیل از شرکت در گفتگوهای قاهره خودداری کرد زیرا آن را به دلیل سرسختی نتانیاهو بی فایده می دانست.
 
 شبکه اسرائیلى پخش از مقامات در تیم مذاکره کننده نوشت: نتانیاهو در تلاش است تا با اظهارات امروز، مذاکرات را نابود کند.
 
 منابع نزدیک به نتانیاهو در سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل می‌گویند: «اگر تیم مذاکره‌کننده با موضع نتانیاهو موافق نیستند، می‌توانند این ماموریت را ترک کنند.»
 
خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی اظهارات نتانیاهو درباره غزه را «تندروانه» و «غیر سازنده» توصیف کرد.
 
او گفت:  انتظار داریم که مذاکرات بیشتری در مورد جزئیات آتش‌بس غزه انجام شود.
 
مقام ارشد آمریکایی گزارش‌هایی را که ادعا می‌کردند بلینکن در جلسه‌ای با نتانیاهو قانع شده است که اسرائیل باید نیروهای خود را در محور فیلادلفیا حفظ کند، رد کرد.
 
وی افزود: ایالات متحده انتظار دارد که مذاکرات آتش‌بس این هفته ادامه یابد.
 
این مقام ارشد بیان کرد:  اگر حماس پیشنهاد پرکردن شکاف‌ها را بپذیرد، واشینگتن انتظار دارد که گفتگوهای بیشتری در مورد جزئیات اجرای آتش‌بس انجام شود.
 
این مقام مسئول در دولت بایدن اظهار کرد: اظهارات تند و افراطی در مورد دستیابی به آتش‌بس غیر سازنده است و روند مذاکرات را تهدید می‌کند.
نظرات بینندگان