arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳

شهردار اصفهان در پاسخ به «انتخاب»: راه حل نهایی فرونشست چیزی جز جریان زاینده رود و آبگیری بستر‌های زیرزمینی نیست / هر چقدر به سمت شمال شهر برویم، ضریب‌فرونشست بیشتر می‌شود

شهردار اصفهان در رابطه با بحران فرونشست این شهر و گسترش مهاجرت به شمال گفت: «فرونشست اصفهان یک واقعیت است. در حوزه فرونشست یک پژوهش اولیه و یک پژوهش تکمیلی انجام شده است. پژوهش اولیه در رابطه با مکانمند کردن فرونشست انجام شده و الان می‌دانیم کدام نقاط در خطر است. آنطور که می‌گویند نباید نگران باشید اما از جایی به بعد باید نگران برخی نقاط شهر باشیم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روز چهارشنبه ۲۱شهریور، نشست خبری علی قاسم‌‌زاده، شهردار اصفهان در خانه مشروطیت این شهر برگزار شد. این نشست در حالی برگزار شد که برق آن منطقه در ابتدای جلسه قطع شد. 

شهردار اصفهان در این جلسه در پاسخ به خبرنگار «انتخاب» در رابطه با بحران فرونشست این شهر و گسترش مهاجرت به شمال گفت: «فرونشست اصفهان یک واقعیت است. در حوزه فرونشست یک پژوهش اولیه و یک پژوهش تکمیلی انجام شده است. پژوهش اولیه در رابطه با مکانمند کردن فرونشست انجام شده و الان می‌دانیم کدام نقاط در خطر است. آنطور که می‌گویند نباید نگران باشید اما از جایی به بعد باید نگران برخی نقاط شهر باشیم.»

وی درباره نقاط در خطر افزود:«در جنوب اصفهان مشکلی در فرونشست نداریم، تا حدود محور «مسجد سید» جای نگرانی نیست اما از مسجد سید به بعد آوار فرونشست مشهود است. هر چقدر به سمت شمال شهر برویم،ضریب‌فرونشست بیشتر می‌شود.»

قاسم‌زاده درباره راه حل بحران فرونشست گفت: «پژوهش دوم با اینکه در حوزه ماموریت ما نبود،مداخله های کاهش زا آسیب فرونشت است.راه حل نهایی فرونشست چیزی جز جریان زاینده رود و آبگیری بسترهای زیرزمینی نیست. در نقاطی که ابنیه تاریخی داریم، می‌توان با همکاری میراث فرهنگی، نگرانی‌های مردم را رفع کنیم.»

نظرات بینندگان