arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۴ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتل‌داران ایران، در گفت‌و‌گو با «انتخاب»:

وزارتخانه میراث فرهنگی نیازمند وزیری است که در نظام نفوذ خوبی داشته باشد؛ صالحی امیری در همین راستا پتانسیل‌های خوبی دارد / نوع نگاه صالحی امیری به بخش خصوصی نشان می‌دهد که او گزینه مناسبی برای وزارتخانه میراث فرهنگی است

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتل‌داران ایران، با اشاره به معرفی صالحی امیری به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی گفت: وزارتخانه میراث فرهنگی مطمئناً کسی را می‌خواهد که در مجموعه نظام از نفوذ خوبی برخوردار باشد. وزیر قبلی این پتانسیل را داشت و وزیر جدید هم پتاسیل‌های خیلی خوبی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جامعه هتل‌داران ایران از استقبال بهش خصوصی از معرفی صالحی امیری به عنوان وزیر میراث فرهنگی خبر داد. 

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران، با اشاره به معرفی صالحی امیری به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی به «انتخاب» گفت: وزارتخانه میراث فرهنگی مطمئناً کسی را می‌خواهد که در مجموعه نظام از نفوذ خوبی برخوردار باشد. وزیر قبلی این پتانسیل را داشت و وزیر جدید هم پتاسیل‌های خیلی خوبی دارد.

وی افزود: در نوع نگاه و برنامه‌های آقای صالحی امیری و ضرغامی تفاوت‌هایی وجود دارد. در نوع نگاه به بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری در صنعت هتل داری و گردشگری و... بخشی از تفاوت نگاه این دو نفر است. آقای صالحی امیری گزینه مناسبی هستند. در جلسه‌ای که با ایشان داشتیم و برنامه‌شان را دیدم، یکی از برنامه‌هایشان تقویت بخش خصوصی و تشکل‌های گردشگری و واگذاری برخی امور به بخش خصوصی بود.

وی درباره چالش‌های وزارت میراث فرهنگی در دوره صالحی امیری بیان کرد: چالش‌های بسیاری در صنعت گردشگری و هتلداری وجود دارد. این صنعت متأثر از نوع ارتباط ما با سایر کشورهاست. اگر روابط ما با جهان بهتر شود، برنامه‌های وزیر مفصل‌تر می‌شود و طبیعتا چالش‌ها نیز افزایش می‌یابند. ما از وزارت ایشان استقبال کردیم و پیگیر هستیم که به صندلی وزارت برسند.

حمزه‌زاده درباره نگاه بخش خصوصی به وزارت صالحی امیری گفت: بخش خصوصی بر اساس برنامه‌های موجود پیش خواهد رفت. با توجه به نوع نگاه آقای صالحی امیری و معاون گردشگری ایشان، مسیر فعالیت تشکل‌های گردشگری مشخص می‌شود و هرچقدر در این بخش‌ها و مصادیق گردشگری، هماهنگی و انسجام بین بخش خصوصی و دولت بیشتر شود، منجر به تقویت گردشگری در بخش خصوصی می‌شود. هتلداران و بوم گردی‌ها هرچقدر با دولت نزدیکتر باشند و بایکدیگر همدل باشند، وضعیتشان بهتر می‌شود.

نظرات بینندگان