arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۲۲ شهریور ۱۴۰۳؛ از پیشنهاد پزشکیان برای برداشتن مرز کشورهای اسلامی مانند اتحادیه اروپا و نخستین مناظره نامزد‌های انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا تا مخالفت با آزادی مشروط فائزه هاشمی و اعلام مخالفت دادستان کل با برخورد فیزیکی با بدحجابان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ایران موشک‌های بالستیک به روسیه نداده؛ تمام
عراقچی وزیر خارجه ایران در واکنش به ادعایی مبنی بر اینکه تهران به مسکو موشک‌های بالستیک داده، نوشت: «واشنگتن و کشورهای اروپایی بر اساس اطلاعات غلط عمل می‌کنند. ایران موشک‌های بالستیک به روسیه تحویل نداده؛ تمام.»

اعلام مخالفت دادستان کل با برخورد فیزیکی با بدحجابان
محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور با بیان اینکه اقدامات زیادی در خصوص بی‌حجابی یا بدحجابی انجام شده اما باز هم هست و تعطیل نشده است، گفت: مکررا گفتیم بحث اقدام قضایی، پایان خط است و ابتدا باید از طریق ارشاد و نهی از منکر اقدام شود؛ کسی حق ندارد در خیابان با کسی برخورد فیزیکی داشته باشد. 

پیشنهاد پزشکیان برای برداشتن مرز کشورهای اسلامی مانند اتحادیه اروپا
رئیس‌جمهور به سابقه دیرین و تاریخی دو کشور ایران و عراق اشاره و بر ضرورت تشکیل اتحادیه مشترک کشورهای اسلامی تاکید کرد. پزشکیان خواستار حرکت به سمت برداشتن مرزهای کشورهای اسلامی همانند تجربه اتحادیه اروپا شد. 

 اسرائیل به زودی طعم انتقام را خواهد چشید
سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه گفت: ‌مردم فلسطین به زودی طعم شیرین پیروزی را خواهند چشید و اسرائیل و دشمنان نیز به زودی طعم انتقام از شرارت‌هایشان را خواهند چشید. 

نخستین مناظره نامزد‌های انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
نخستین مناظره نامزد‌های انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا برگزار شد و ترامپ با بیان اینکه دولت بایدن به ایران برای حمایت از تروریسم پول داده  مدعی شد که ایران در دوره من در حال فروپاشی بود. کامالا هریس هم تاکید کرد که رهبران جهان به ترامپ و اظهاراتش می‌خندند. او گفت: اگر ترامپ الان در قدرت بود، پوتین امروز در کیف بود.  شبکه سی‌ان‌ان آمریکا بعد از مناظره اعلام کرد که حدود ۶۳ درصد از بینندگان مناظره، هریس را برتر از ترامپ دیدند. در همین حال دونالد ترامپ، پس از انتخابات گفت: مناظره با هریس «ساختگی» بود و من با سه رقیب روبرو بودم‌. وی افزود: مفسران داشتند اشتباهات حرف‌های من را اصلاح می‌کردند و از اشتباهات هریس چشم‌پوشی می‌کردند. هریس اما پس از مناظره با «دونالد ترامپ» گفت که ما هنوز هم در این رقابت عقب هستیم و کارهای بیشتری باید انجام شود. 

سردار نقدی: حتی صحبت کردن از نرمش در برابر آمریکا چندش‌آور است
معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: امروز، با توجه به جنایت‌هایی که آمریکا در غزه انجام داده، از جمله کودک‌کشی، حمله به بیمارستان‌ها و قطع آب و برق، حتی صحبت کردن از نرمش در برابر آمریکا غیرقابل قبول و چندش‌آور است. او گفت: برخی تصور می‌کنند که وفاق ملی به معنای مذاکره و حل مشکلات با آمریکا است، اما آمریکا از روز اول انقلاب دشمن وحدت ملت ایران بوده است.

بیانیه اتحادیه اروپا علیه برنامه اتمی ایران
اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران تصمیمات لازم برای پایبند باقی ماندن به تعهدات برجامی خود را اتخاذ نکرده است. این بیانه با ادعای اینکه ایران به شدت از تعهدات خود در برجام فاصله گرفته و به دانش برگشت ناپذیری دست یافته از اینکه ذخایر اورانیوم ایران افزایش شدیدی داشته هم انتقاد کرد.

مخالفت با آزادی مشروط فائزه هاشمی
وکیل فائزه هاشمی گفت: به همراه محسن هاشمی برادر موکلم، تلاشمان را می‌کنیم تا با دادستان تهران یا سرپرست دادسرای اوین گفت‌وگویی داشته باشیم تا ببینیم چه کاری می‌توانیم برای ایشان انجام دهیم. محمدحسین آقاسی عنوان کرد: قبلا اقداماتی صورت گرفته بود تا احتمالا به ایشان آزادی مشروط تعلق بگیرد که این کار انجام نشد. پرونده‌های ایشان تجمیع شده و میزان مجازاتی که باید تحمل کنند ۳ سال و ۷ ماه است که حدود ۲ سال از آن حکم را تحمل کرده اما دادستان با آزادی مشروط ایشان مخالفت کرده، بنابراین در مهر ماه سال آینده محکومیت ایشان به پایان خواهد رسید. 

دفتر فاطمی‌امین: پرونده گروه دبش هیچگونه ارتباطی با او ندارد
دفتر فاطمی امین وزیر اسبق صمت با انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص اظهارات سخنگوی محترم قوه قضائیه در موضوع پرونده چای دبش اعلام کرد: در مراحل رسیدگی مقدماتی به طور دقیق و شفاف توضیح داده شده که وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت نقشی در فعالیت‌های گروه شرکت‌های دبش نداشته و مرتکب رفتار مجرمانه، تخلف و اهمال در انجام وظایف قانونی خود نشده است. 

پری صابری درگذشت
پری صابری کارگردان سرشناس تئاتر بعد از مدت ها مبارزه با بیماری ماه دار فانی را وداع گفت. 

واکنش سخنگوی آموزش و پرورش به اقدام به خودسوزی ولی یک دانش‌آموز بلوچ
علی فرهادی سخنگوی آموزش و پرورش به اقدام به خودسوزی ولی یک دانش‌آموز بلوچ در پی عدم ثبت‌نام فرزندش در مدرسه واکنش نشان داد و گفت: این موضوع را نفی نمی کنیم که ممکن است در مدرسه ای برخورد خوبی صورت نگیرد. او تاکید کرد که این موارد در واجد ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایان رسیدگی می شود. 

نظرات بینندگان