arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۲۸ مهر ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۸ مهر ۱۳۸۰: مجله الشراع به ايران به خاطر قبول كمك به خلبانان آمريكا كه احتمالاً فرود اضطرارى در ايران كنند، حمله شديدى كرده؛ در ماجرای مك‌فارلين هم اين مجله افشاگرى كرده بود

خاطرات هاشمی رفسنجانی: [جرج بوش]، رییس‌جمهور آمریکا، در مصاحبه‌اى در چین گفته است، استفاده از باکترى سیاه زخم مى‌تواند کار گروه‌هاى مخالف داخل آمریکا و از آمریکایى‌ها باشد. در فلسطین، فشار حملات اسراییلى‌ها رو به شدت است. بعد از کشته‌شدن زئیفى، ۱۸ فلسطینى را شهید و جمع زیادى را مجروح کرده‌اند. مجله الشراع به ایران به خاطر قبول کمک به خلبانان آمریکا که احتمالاً فرود اضطرارى در ایران کنند، حمله شدیدى کرده وگفته، تجارت زشتى است. در ماجرای [رابرت]مک‌فارلین هم این مجله افشاگرى کرده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

 

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

 

۲۸ مهر ۱۳۸۰: مجمع [تشخیص مصلحت نظام]جلسه داشت. در مورد بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر بحث شد؛ به نتیجه نرسیدیم و به کمیسیون ارجاع شد. بحث در سیاست‌هاى کلى امنیت از بعد سیاسى مطرح شد. کلیات تصویب شد و وارد بحث بند‌ها شدیم. 

آقاى [بیژن نامدار]زنگنه، [وزیر نفت]آمد. گفت، عربستان آماده همکارى براى حفظ قیمت نفت هست و قرار شده با هم با روسیه براى هماهنگى صحبت کنند و گفت، اگر اقدامى نشود، تنزل قیمت زیاد خواهد بود و فعلاً نفت ایران، حدود ۱۷ دلار فروش مى‌رود و دلار هم نسبت به ارزهاى دیگر ارزان شده و از ناحیه ارزهاى موجودمان هم با سقوط قیمت دلار، ضرر کرده‌ایم. 

آقاى [قربانعلی]دُرّى [نجف‌آبادی]گفت، رهبرى در سفر به اصفهان، بنا دارند به نجف‌آباد هم بروند و با توجه به رنجش بخشى از مردم نجف‌آباد در رابطه با مسأله آیت‌الله منتظرى، خوب است قبل از سفر دلجویى از مردم نجف‌آباد شود. در جلسه مجمع، بعضى‌ها نسبت به نامه سرگشاده پراکنی رییس‌جمهور و رییس قوه قضاییه انتقادکردند وگفتند، مناسب نیست سران قوا از طریق رسانه‌ها با هم حرف بزنند. عصر، عقد ازدواج صبیه آقاى [رمضان]محمودى از محافظان را بستم. 

آمریکا و طالبان، رسماً گفته‌اند که حدود ۲۰۰ نفر ازکماندوهاى آمریکا در جنوب قندهار پیاده شده‌اند. آمریکا مى‌گوید، بعد از انجام مأموریت مراجعت کرده‌اند. مأموریت‌شان بازداشت ملاعمر، رهبر طالبان بوده که کسى در مقر یافت نشده، ولى طالبان مى‌گویند آمریکایى‌ها را وادار به فرار کرده‌اند و یک هلى‌کوپترشان آسیب دیده و در خاک پاکستان سقوط کرده و جمعى از آن‌ها کشته شده‌اند. آمریکا مى‌گوید، هلى‌کوپتر در اثر سانحه در پاکستان سقوط کرده است. دو نفر مُرده و جمعى زخمی شده‌اند، ولى قبول کرده‌اند که در جریان عملیات دو مجروح داده‌اند. 

[جرج بوش]، رییس‌جمهور آمریکا، در مصاحبه‌اى در چین گفته است، استفاده از باکترى سیاه زخم مى‌تواند کار گروه‌هاى مخالف داخل آمریکا و از آمریکایى‌ها باشد. در فلسطین، فشار حملات اسراییلى‌ها رو به شدت است. بعد از کشته‌شدن زئیفى، ۱۸ فلسطینى را شهید و جمع زیادى را مجروح کرده‌اند. مجله الشراع به ایران به خاطر قبول کمک به خلبانان آمریکا که احتمالاً فرود اضطرارى در ایران کنند، حمله شدیدى کرده وگفته، تجارت زشتى است. در ماجرای [رابرت]مک‌فارلین هم این مجله افشاگرى کرده بود.

نظرات بینندگان