arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۳ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳

بیانیه بایدن: آزمایش‌های دی ان‌ای مرگ سنوار را تأیید کردند/ با کمک اطلاعاتی ما، ارتش اسرائیل رهبران حماس را پیدا کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در اولین واکنش خود به ادعای اسرائیل پیرامون به شهادت رساندن رهبر حماس نوشت این خبر «خوبی برای آمریکا، اسرائیل و جهان است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس‌جمهور آمریکا در اولین واکنش خود به ادعای اسرائیل پیرامون به شهادت رساندن رهبر حماس نوشت این خبر «خوبی برای آمریکا، اسرائیل و جهان است.»

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به خبر ادعایی ترور السنوار واکنش نشان داد.

بایدن بیانیه خود آورده: «به‌عنوان رهبر گروه تروریستی حماس، سنوار مسئول مرگ هزاران فلسطینی، اسرائیلی، آمریکایی و شهروندان ۳۰ کشور دنیا بود. او مغز متفکر تجاوز، ربایش، کشتار و حمله هفتم اکتبر بود. با دستور او تروریست‌های حماس به اسرائیل حمله کردند و غیرنظامیان و بازماندگان هولوکاست و کودکان را جلوی چشمان خانواده‌های خود به قتل رساندند.»

در بیانیه‌ رئیس‌جمهور آمریکا که در تارنمای کاخ سفید منتشر شده آمده است: «اوایل امروز، مقامات اسرائیلی تیم امنیت ملی، من را از عملیاتی در غزه که احتمالا به مرگ (شهادت) یحیی السنوار، رهبر حماس انجامیده است، آگاه ساختند. آزمایش‌های دی ان ای مرگ سنوار را تأیید کردند، امروز، روز خوبی برای اسرائیل، برای آمریکا و برای اسرائیل است.»

بایدن در ادامه بیانیه خود گفت: «به‌عنوان رهبر گروه تروریستی حماس، سنوار مسئول مرگ هزاران فلسطینی، اسرائیلی، آمریکایی و شهروندان ۳۰ کشور دنیا بود. او مغز متفکر تجاوز، ربایش، کشتار و حمله هفتم اکتبر بود. با دستور او تروریست‌های حماس به اسرائیل حمله کردند و غیرنظامیان و بازماندگان هولوکاست و کودکان را جلوی چشمان خانواده‌های خود به قتل رساندند.»

او افزود:«اندکی پس از کشتار هفتم اکتبر، من رهبری تیم عملیاتی خاص و متخصصان اطلاعاتی را برعهده گرفتم تا به همتایان اسرائیلی خود برای یافتن سنوار در غزه کمک کنیم. با کمک اطلاعاتی ما، ارتش اسرائیل رهبران حماس را پیدا کرد. امروز، ثابت شد که هیچ تروریستی نمی‌تواند از عدالت فرار کند.»

بایدن همچنین مدعی شد: «اسرائیل از حقی بلامنازع برای نابودی حماس برخوردار است. اکنون حماس نمی‌تواند هفتم اکتبری دیگری رقم بزند.»

او همچین اعلام کرد: «برای ابراز تبریک خود به‌زودی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دیگر رهبران این کشور صحبت خواهم کرد. همچنین درباره راهی برای بازگرداندن اسرا به خانه‌های خود و پایان دادن به این جنگ صحبت خواهیم کرد.»

بایدن در آخر مدعی شد: «اکنون فرصتی برای فردای غزه بدون حضور حماس و راهکاری سیاسی برای ایجاد آینده‌ای بهتر برای اسرائیلی‌ها و فلسطینیان وجود دارد. سنوار مانعی غیرقابل جابجایی دربرابر دستیابی به این اهداف بود و اکنون این مانع وجود ندارد.»

نظرات بینندگان