arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳

هلال‌احمر: ۸۰ درصد مجروحان لبنانی در ایران از نابینایی نجات یافتند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گفت: از ۷۰۰ نفر مجروح پیجری لبنان ۵۰۰ نفر برای درمان به ایران آمدند که ۸۰ درصد از این مجروحان از نابینایی نجات پیدا کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گفت: از ۷۰۰ نفر مجروح پیجری لبنان ۵۰۰ نفر برای درمان به ایران آمدند که ۸۰ درصد از این مجروحان از نابینایی نجات پیدا کردند.
 
 پیر حسین کولیوند، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایران امشی در یادواره ۶۷ شهید امدادگر خراسان‌شمالی اظهار کرد: اسلحه شهدای امدادگر برانکارد بود و آنها جان خود را برای نجات دیگران تقدیم می‌کردند.
 
وی گفت: تعداد اعضای جوانان هلال‌احمر تا چند سال قبل حدود ۴۶۰ هزار نفر بود اما اکنون به سه میلیون جوان رسیده است.
 
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر افزود: جمعیت‌های هلال‌احمر استان‌ها امروز برای برگزاری یادواره‌های شهدا از هم سبقت می‌گیرند و آن‌ها برای اینکه بدانیم به چه افرادی مدیون هستیم و در چه مسیری باید حرکت کنیم، این اقدام را در دستور کار خود دارند.
 
کولیوند ۶ ویژگی شهدای امدادگر را شاخص دانست و بیان داشت: شهدای امدادگر ایثار و از خودگذشتگی داشتند، شجاع بودند و نترس و بااراده قوی در میادین نبرد از خط مقدم و خطوط اصلی گرفته تا تبادل نامه و حضور در اردوگاه و بیمارستان حضور داشتند.
 
این مقام مسوول ادامه داد: احساس مسئولیت داشتند و خود را مسئول حفظ جان رزمندگان می‌دانستند، آن‌ها تعهد انسانی و اخلاقی داشتند، مهارت و آمادگی از ویژگی آن‌ها بود و به‌اندازه خیلی از افرادی که امروز ادعا دارند، توانمند بودند. 
 
وی تصریح کرد: ایمان و باور قلبی داشتند و این از مهم‌ترین ویژگی امدادگران شهید بود.
 
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد: امدادگران ما مؤمن بودند و هجرت و جهاد کردند، خیلی از امدادگران از نقاط دوردست به جبهه رفتند و این جای تأمل دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: ادامه راه این شهدای امدادگر رویشی داشت به نام جوانان هلال‌احمر که ماهر و باایمان هستند و اکنون پا در جای پای آن‌ها گذاشته‌اند.
 
*۳۰۰۰ مجروح چشمی انفجار پیجرها
 
کولیوند با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی افزود: رژیم صهیونیستی یک وسیله عمومی به نام پیجر را تبدیل به‌وسیله ترور کرد و ۳۰۰۰ مجروح چشمی ایجاد کرد.
 
وی بیان کرد: ظرف چند ساعت ۲۰۰ پزشک و متخصص چشم کشور ما برای کمک، اعلام آمادگی کردند اما سید حسن نصرالله برای اینکه نمی‌خواست باری را بر دوش ایران بیندازد کمک را قبول نکرد بااین‌حال ما برای کمک به لبنان رفتیم.
 
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: از ۷۰۰ نفر مجروحی که وجود داشت ۵۰۰ نفر را به کشور آوردیم که از این تعداد ۵۰ ‌نفر به خراسان‌رضوی اعزام شدند و در مجموع ۸۰ درصد مجروحان از نابینایی نجات پیدا کردند.
 
وی بیان داشت: برای این رژیم جنایت‌کار امدادگر، صلیب سرخ و بیمارستان فرقی نمی‌کند و حتی جایی که یکبار بمباران کرده بود را برای اینکه کسی به کمک آن‌ها نرود دوباره بمباران می‌کرد.
 
کولیوند به آواره‌شدن یک میلیون لبنانی اشاره کرد و گفت: در لبنان، بیمارستانی در یک محل برپا کردیم که ظرفیت اسکان ۱۰۰ هزار نفر را پیرامون آن داشت اما ساعت ۲ صبح با ۱۰ موشک آنجا را از بین بردند.
 
وی ادامه داد: بیمارستان دیگری ایجاد کردیم و در این مسیر کوتاه نمی‌آییم، مسیر ما را شهدا مشخص کرده‌اند و افتخار ماست که در مسیر جهاد فی‌سبیل‌الله حرکت کنیم که یا کار را انجام دهیم یا جانمان را فدا کنیم.
 
کولیوند اظهار داشت: اخیراً ۱۰۰ ‌کامیون ارزاق و مواد زیستی که مردم کمک کرده بودند به لبنان اعزام شده و ظرف چند روز آینده نیز یک کشتی ۱۰ هزارتنی را از کمک‌های اختصاصی مردم اعزام می‌شود.
نظرات بینندگان