arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳

پزشکیان خطاب به شی جین‌پینگ: روابط ایران و چین عمیق، پایدار و راهبردی است

رئیس‌جمهور در پیامی به رئیس‌جمهوری خلق چین، گفت: دوستی سنتی دو ملت به روابط عمیق، پایدار و راهبردی مبدل شده است و اکنون تمایل خود را برای تشریک مساعی با جناب‌عالی برای توسعه روابط همه جانبه ایران و چین اعلام می‌دارم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رئیس‌جمهور در پیامی به رئیس‌جمهوری خلق چین، گفت: دوستی سنتی دو ملت به روابط عمیق، پایدار و راهبردی مبدل شده است و اکنون تمایل خود را برای تشریک مساعی با جناب‌عالی برای توسعه روابط همه جانبه ایران و چین اعلام می‌دارم.

«مسعود پزشکیان» امروز سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در پیامی به هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین را به وی تبریک گفت.

در متن پیام رئیس‌جمهور به «شی جین پینگ» آمده است: ملت چین در سایه هدایت شما به پیشرفت‌های شگرفی دست یافته که بسترساز تقویت پل‌های دوستی و رفاه مشترک برای کشورهای جهان شده است.

دکتر پزشکیان با بیان اینکه دو کشور با تکیه بر ریشه‌های ارزشی و فرهنگی مشترک از جمله احترام متقابل، برابری و نوع‌دوستی، فصل جدیدی از روابط جامع راهبردی برای تعمیق مناسبات در تمامی زمینه‌ها را آغاز کرده‌اند، تصریح کرد: اکنون که دوستی سنتی دو ملت در آزمون زمانه سربلند بوده و به روابط عمیق، پایدار و راهبردی مبدل شده است، تمایل خود را برای تشریک مساعی با جناب‌عالی برای توسعه روابط همه جانبه ایران و چین اعلام می‌دارم.

نظرات بینندگان