arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳

افت شدید ارزش ایکس؛ شبکه اجتماعی ایلان ماسک حالا ظاهراً کمتر از ۱۰ میلیارد دلار می‌ارزد

ایلان ماسک سال ۲۰۲۲ حدود ۴۴ میلیارد دلار برای خرید توییتر یا ایکس فعلی هزینه کرد، اما آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد ارزش این پلتفرم به زیر ۱۰ میلیارد دلار سقوط کرده است. شرکت Fidelity که ازجمله شرکای ایلان ماسک برای خرید توییتر بود، در گزارش مالی اخیر خود به سقوط ارزش شرکت ایکس پرداخته است. Fidelity از طریق یکی از زیرمجموعه‌های خود حدود ۱۹.۶۶ میلیارد دلار در ایکس سرمایه‌گذاری کرد و از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران آن محسوب می‌شود. براساس تخمین‌های این شرکت، ارزش این سرمایه‌گذاری با کاهشی ۷۸ درصدی به ۴.۱۹ میلیارد دلار رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایلان ماسک سال ۲۰۲۲ حدود ۴۴ میلیارد دلار برای خرید توییتر یا ایکس فعلی هزینه کرد اما آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد ارزش این پلتفرم به زیر ۱۰ میلیارد دلار سقوط کرده است.
 
شرکت Fidelity که ازجمله شرکای ایلان ماسک برای خرید توییتر بود، در گزارش مالی اخیر خود به سقوط ارزش شرکت ایکس پرداخته است. Fidelity از طریق یکی از زیرمجموعه‌های خود حدود ۱۹.۶۶ میلیارد دلار در ایکس سرمایه‌گذاری کرد و از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران آن محسوب می‌شود. براساس تخمین‌های این شرکت، ارزش این سرمایه‌گذاری با کاهشی ۷۸ درصدی به ۴.۱۹ میلیارد دلار رسیده است.
 
سقوط آزاد ارزش ایکس و نارضایتی سرمایه‌گذاران
 
اوایل ماه گذشته، لیست سرمایه‌گذاران ایکس منتشر شد که نشان می‌داد چه کسانی یا مؤسسه‌هایی به ایلان ماسک برای خرید این پلتفرم کمک کرده‌اند. آمارها نشان می‌دهد ارزش این سرمایه‌گذاری‌ها اکنون به پایین‌ترین میزان خود رسیده است که قطعاً خبر بدی برای سرمایه‌گذاران است. پیش‌ازاین نیز بانک‌هایی که برای خرید توییتر به ایلان ماسک وام داده بودند، این تصمیم را بدترین معامله مالی از زمان رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ دانسته‌اند.
 
براساس آخرین تخمین‌ها، ارزش شرکت ایکس درحال‌حاضر ۹.۴ میلیارد دلار است که با ۴۴ میلیارد دلار پرداختی ایلان ماسک فاصله معناداری دارد. ارزش این شرکت از سال ۲۰۲۲ تاکنون سقوط شدیدی کرده است.
 
از سال ۲۰۲۲ که ایلان ماسک توییتر را خرید، این شرکت با حواشی زیادی دست‌وپنجه نرم کرده است. سیاست‌های جدید ماسک باعث شد بسیاری از تبلیغ‌کنندگان از خرید تبلیغ در این پلتفرم منصرف شوند که ضربه‌ای بزرگ به جریان‌های درآمدی آن زد. همچنین بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد اعتماد عمومی به پلتفرم ایکس بین مردم آمریکا به پایین‌ترین حد ممکن رسیده و ایکس در زمینه جلب اعتماد عمومی با موانعی جدی مواجه است.
 
آخرین حاشیه‌ای که گریبان‌گیر ایکس شد نیز مسدود شدن آن در برزیل بود. البته به‌تازگی با پرداخت چند جریمه در مسیر دریافت مجوز فعالیت مجدد در برزیل قرار گرفته است.
 
منبع: دیجیاتو
نظرات بینندگان