arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۳ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

یادداشت‌های علم، شنبه ۲۷ دی ۱۳۴۸: از عصبانیت شاه تا خیال سو استفاده آقای «ح» در معاملات نظامی

یادداشت‌های اسدالله علم: صبح شرفیاب شدم. باز هم جریان معامله [موشک های]ریپیر و پیشرفت کار شبکه مخابرات کشوری را عرض کردم... شاهنشاه سخت عصبانی شدند که چرا تمام نشده است (صبح ساعت ۷ با وزیر پست و تلگراف و رئیس سازمان برنامه در این خصوص کمیسیون کرده بودم).
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود.  
 
«انتخاب» هر شب یادداشت‌های روزنوشت علم را منتشر می‌کند.
 
شنبه ۲۷ دی ۱۳۴۸: صبح شرفیاب شدم. باز هم جریان معامله [موشک های]ریپیر و پیشرفت کار شبکه مخابرات کشوری را عرض کردم... شاهنشاه سخت عصبانی شدند که چرا تمام نشده است (صبح ساعت ۷ با وزیر پست و تلگراف و رئیس سازمان برنامه در این خصوص کمیسیون کرده بودم).
 
سفیر آلمان شکایت کرده بود که در معاملات نظامی شخصی به نام (ح) واسطه است و خیلی خیال سوء استفاده دارد، به طوری که ممکن است به اصل معاملات صدمه بزند. شاهنشاه فوق العاده عصبانی شدند، چون می دانند این شخص رفیق [یکی از وزیران است]. امر فرمودند سفیر آلمان را بخواه و به او بگو دست او را کوتاه کند. مثل این که خاطر خودشان از این امر سابقه داشت.
 
امروز عصر شاهنشاه به بازدید لژیون خدمتگزاران بشر تشریف آوردند. از این که بی سر و صدا این همه کار شده، ۴۵۰۰۰ نفر عضو پیدا کرده است، خشنود شدند. سر شام رفتم. شاهنشاه با علیاحضرت ملکه پهلوی سر به سر می گذاشتند. خیلی خوب بود، خندیدیم. 
 
از اخبار مهم جهان ورود طيارات بسیار بزرگ نظامی و غیرنظامی آمریکا به بازار است. هرکدام یک هنگ سرباز با تمام وسائل می توانند حمل کنند.
نظرات بینندگان