arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

ثابتی، مشاور جلیلی: در بحث برجام ضرر کردیم، چه بر سر رآکتور اراک و تلاش دانشمندان ما آمد؟ حالا عوامل این اتفاق دوباره وزیر شوند؟/ کجای برجام قابل دفاع است، بند ۳۷ یا مکانیسم ماشه؟/ عراقچی واقع‌بین نیست، امضای کری تضمین است را چه کسی گفت؟

ثابتی گفت: امروز عده‌ای به خاطر اینکه آینده نگری‌های شخصی دارند معتقدند که باید از وزیر پیشنهادی امور خارجه دفاع کنند اما این افراد صادق باشند و بگویند که کجای این قرارداد قابل دفاع است؟ ما معتقدیم آقای عراقچی دیپلمات واقع بینی نیست؛ «امضای کری تضمین است» را چه کسی گفت؟ اینکه «ترامپ نمی‌تواند از برجام خارج شود چرا که ما طوری توافق کردیم که آنها نمی‌توانند از برجام خارج شوند» را چه کسی گفت؟ کسی که امروز می‌خواهد از ما در مجلس رای اعتماد بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برنا: نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: دیپلمات حرفه‌ای و ورزیده بودن به پرتاب کردن خودکار نیست بلکه به دیدن واقعیات است. نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: دیپلمات حرفه‌ای و ورزیده بودن به پرتاب کردن خودکار نیست بلکه به دیدن واقعیات است.

ثابتی با اشاره به دلایل مخالفت خود با عراقچی، گفت: خدا را شاهد می‌گیرم که بحث من بحث شخصی نیست بلکه بحث منافع ملی است.هر کدام از نمایندگان مجلس که یک بار وقت گذاشته باشند و متن توافق پر ضرر برجام را خوانده باشند، امکان ندارد که با او موافقت کنند و امکان ندارد که نسبت به عوامل آن رای اعتماد دوباره بدهند. ما در برجام برای سال‌ها ضرر کردیم و دیدیم که چه بلایی بر سر رآکتور اراک و سال‌ها تلاش دانشمندان آمد؛ حال عوامل آن دوباره بیایند وزیر شوند؟ اشکال ندارد، مجلس اختیار دارد اما فراموش نکنید بعد از آن باید در روی مردم نیز نگاه کنید.

ثابتی افزود: امروز عده‌ای به خاطر اینکه آینده نگری‌های شخصی دارند معتقدند که باید از وزیر پیشنهادی امور خارجه دفاع کنند اما این افراد صادق باشند و بگویند که کجای این قرارداد قابل دفاع است؟ ما معتقدیم آقای عراقچی دیپلمات واقع بینی نیست؛ «امضای کری تضمین است» را چه کسی گفت؟ اینکه «ترامپ نمی‌تواند از برجام خارج شود چرا که ما طوری توافق کردیم که آنها نمی‌توانند از برجام خارج شوند» را چه کسی گفت؟ کسی که امروز می‌خواهد از ما در مجلس رای اعتماد بگیرد.

نظرات بینندگان