arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۰ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۱۶ مرداد ۱۳۸۰: دکتر شیبانی خواست که با اعضای نهضت آزادی مدارا شود

خاطرات هاشمی رفسنجانی: دكتر [عباس] شيبانى آمد. پيشنهاد داشت، با اعضاى نهضت‌آزادى با مدارا رفتار شود و از وضع بد خرمشهرگفت؛ به خاطر خشكسالى و كسادى.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
 ۱۶ مرداد ۱۳۸۰: اعضاى شوراى مركزى اتحاديه انجمن‌هاى دانشجويان مستقل و طرفدار اعتدال آمدند و گفتند، در دو سال گذشته، در دانشگاه آزاد اسلامى، موفقيت ممتازى به دست آورده‌اند، ولى اخيراً آقاى [عبدالله] جاسبى، [رییس دانشگاه آزاد اسلامی] و به خصوص آقاى سيادتى، مشاور آقاى جاسبى، با آنها بدرفتارى دارند و استمدادكردند.  
 
دكتر [عباس] شيبانى آمد. پيشنهاد داشت، با اعضاى نهضت‌آزادى با مدارا رفتار شود و از وضع بد خرمشهرگفت؛ به خاطر خشكسالى و كسادى.  
 
عصر، مصاحبه‌اى با دانشكده علوم سياسى باقرالعلوم دربارة ويژگى‌هاى انسان داشتم.  مجلس، امروز براساس مصوبه ديروز مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، براى دو حقوقدان شوراى نگهبان، رأى‌گيرى‌كرد و اكثريت مطلق نياوردند، سپس در رأى‌گيرى مجدد، با اكثريت نسبى ضعيفى انتخاب شدند. حدود 60 رأى، از 242 رأى؛ بيش از 160 نفر، رأى سفيد دادند.  
 
در فيليپين، توافق‌نامه‌اى بين دولت و گروه [شبه نظامی اسلامی] ابوسياف منعقد شد.
نظرات بینندگان