arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۰ - ۰۷ تير ۱۴۰۳

واکنش‌ها به اظهارات جنجالی نماینده ستاد جلیلی؛ نصری: عملا می‌گوید اگر مرد سالم باشد، به زن بد حجاب تعرض می‌کند/ زیدآبادی: تعرض مردان به زنان را به دلیل نوع پوشش آن‌ها توجیه کرده‌اند

سخنان اخیر نماینده ستاد جلیلی در فضای مجازی جنجال ساز شده است. مریم اشرفی گودرزی در مناظره با میترا جلوداری، نماینده ستاد پزشکیان گفت: اگر بدون حجاب آمدی بیرون و مورد تعرض قرار گرفتی، خودت مقصری»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرارو: مریم اشرفی گودرزی، عضو شورای مرکزی جبهه ایران اسلامی است و در پروفایل‌های منتسب به او این عناوین دیده می‌شود: همواره طلبه، محقق، مدرس، فعال سیاسی و فرهنگی.

سخنان اخیر نماینده ستاد جلیلی در فضای مجازی جنجال ساز شده است. مریم اشرفی گودرزی در مناظره با میترا جلوداری، نماینده ستاد پزشکیان گفت: اگر بدون حجاب آمدی بیرون و مورد تعرض قرار گرفتی، خودت مقصری»

 بنابر آنچه که رسانه‌ها آورده‌ند مریم اشرفی گودرزی، عضو شورای مرکزی جبهه ایران اسلامی است و در پروفایل‌های منتسب به او این عناوین دیده می‌شود: همواره طلبه، محقق، مدرس، فعال سیاسی و فرهنگی.

عملا می‌گوید اگر مرد سالم باشد، به زن بد حجاب تعرض می‌کند!

در همین راستا رضا نصری، فعال سیاسی در توئیتر خود به اظهارات مریم اشرفی گودرزی واکنش نشان داد.

نصری در این توییت نوشت: عملا می‌گوید اگر مرد سالم باشد، به زن بد حجاب تعرض می‌کند!

چه تصویری قرار است پیروان این تفکر از ایران و مردم ایرانی بسازند؟ چه تصویری قرار است از اسلام ارائه کنند؟

چه آبی قرار است به آسیاب ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی بریزند؟

توجیه تعرض!

احمد زیدآبادی هم در واکنش به این موضوع نوشت: خانمی که به عنوان نمایندۀ ستاد سعید جلیلی معرفی شده است طی مناظره‌ای عملاً تعرض مردان به زنان را به دلیل نوع پوشش آن‌ها توجیه کرده و خطاب به خانم‌ها گفته است: "اگر بدون حجاب آمدی بیرون و مورد تعرض قرار گرفتی، خودت مقصری! "

تا همین صد سال پیش، عده‌ای از متحجران معتقد بودند که اگر جنس زن بدون پوشاندن صورت و دستهایش (وجه و کفین) در برابر مردان نامحرم ظاهر شود و یا در حضور آن‌ها حرف بزند، سبب تحریک‌شان می‌شود، بنابراین زنان برای مصون ماندن از تعرض مردان باید در مقابل هر نامحرمی روبنده بپوشند و برای حرف زدن با آن‌ها ریگی زیر زبان خود بگذارند تا لحن عادی و طبیعی آن‌ها خشن شود و زمینۀ دلبری از نامحرمان پیش نیاید.

آن‌ها هم به زنان می‌گفتند؛ "اگر بدون روبنده آمدی بیرون و یا در برابر نامحرم حرف زدی و مورد تعرض قرار گرفتی خودت مقصری"!

من دوست دارم بدانم پاسخ این خانم محترم به آن متحجران چیست؟ چون خودش نه روبنده پوشیده و نه هنگام مناظره ریگی زیر زبان خود گذاشته است!

نظرات بینندگان