arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳

معرفی سریال در انتهای شب

داستان مربوط می‌شود به یک زوج به نام‌های بهنام و ماهی. آن‌ها دو شخصیت کاملاً متفاوت دارند و در بعضی از موارد بسیار مهم خانوادگی نمی‌توانند به توافق برسند. به نظر می‌رسد که نظرات ماهی بیشتر در خانواده اعمال می‌شود و بهنام از این موضوع بسیار ناراحت و خسته شده است. آن‌ها برای خانه‌دارشدن، تصمیم می‌گیرند از مرکز شهر به خارج از شهر بروند تا بتوانند خانه بخرند. این تصمیم برای آن‌ها فشار‌های روانی و اقتصادی زیادی را ایجاد می‌کند؛ به طوری که مجبورند سه ساعت زودتر از خواب بیدار شوند تا به محل کارشان برسند...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام سریال : در انتهای شب

کارگردان : آیدا پناهنده

نویسنده: آیدا پناهنده

تهیه کننده:محمد یمینی

ژانر : درام اجتماعی

محصول کشور : ایران 

سال انتشار : 1403

تعداد قسمت ها : 9 (در حال پخش)

 

 

بازیگران : پارسا پیروزفر ، هدی زین‌العابدین، رضا بهبودیف پدرام شریفی، مهسا کرامتی، ژیلا آل‌احمد، شیرین آقاکاشی، علیرضا آقاخانی

 

 

خلاصه داستان سریال «در انتهای شب»

در خلاصه داستان این سریال فقط یک جمله آمده «دیگه دیره واسه خاطره ساختن... »

داستان مربوط می‌شود به یک زوج به نام‌های بهنام و ماهی. آن‌ها دو شخصیت کاملاً متفاوت دارند و در بعضی از موارد بسیار مهم خانوادگی نمی‌توانند به توافق برسند. به نظر می‌رسد که نظرات ماهی بیشتر در خانواده اعمال می‌شود و بهنام از این موضوع بسیار ناراحت و خسته شده است.

آن‌ها برای خانه‌دارشدن، تصمیم می‌گیرند از مرکز شهر به خارج از شهر بروند تا بتوانند خانه بخرند. این تصمیم برای آن‌ها فشار‌های روانی و اقتصادی زیادی را ایجاد می‌کند؛ به طوری که مجبورند سه ساعت زودتر از خواب بیدار شوند تا به محل کارشان برسند.

این ماجرا ۵ ماه ادامه پیدا می‌کند و روزی بهنام اشتباهی به جای اتوبوس شرکت‌واحد سوار یک سرویس نظامی می‌شود. این موضوع برای او یک دردسر بزرگ ایجاد می‌کند به طوری که فکر می‌کنند او یک جاسوس است. در همان زمان ماهی و فرزندشان، دارا، نیز در یک فشار سخت قرار می‌گیرند؛ چون فکر می‌کنند بهنام گم شده است.

پس از پیداشدن بهنام، او همه چیز را گردن همسرش ماهی می‌اندازد و این دعوای خانوادگی منجر به یک طلاق عاطفی می‌شود و در نهایت، آن‌ها پس از ۴ ماه می‌خواهند از یکدیگر جدا شوند.

توجه داشته باشید که تماشای این سریال برای افراد کمتر از ۱۷ سال مناسب نیست.

 

درباره سریال

«در انتهای شب» تا به اینجا نقطه اوج پختگی پناهنده و البته همکاری او با ارسلان امیری است و با توجه به اینکه یک سوژه کاملاً در دسترس و در واقع بحران روزمره‌های یک زوج حاشیه‌نشین طبقه متوسط را انتخاب کرده، اما در چگونگی پرداخت به آن، درام جذابی را خلق می‌کند.

جزئیات فیلمنامه در انتقال مفاهیم و تکامل کاراکتر‌ها و در کل پیشبرد قصه بسیار کارکرد دارد و به این‌ها اضافه کنیم قاب‌های فکرشده و دقیق فرشاد محمدی که در همکاری با پناهنده خلق شده و البته طراحی صحنه و لباسِ واقع‌گرایانه و دور از چیدمان‌های مصنوعی که به باورپذیرتر کردن و ارتباط عمیق‌تر مخاطب با اتمسفر زندگی این زوج کمک شایانی می‌کند.

در کارگردانی فیلم استفاده زیبایی‌شناسانه از لوکیشن‌های مورد نظر، یکی دیگر از نکات مثبت فیلم است که پناهنده با پختگی و خوش‌سلیقگی تمام آن‌ها را به تصویر کشیده و حتی در دکوپاژ‌ها به دنبال خودنمایی نبوده و به وضوح مشخص است که حرکات نرم و ریتم آرام تدوین به خوبی در اختیار فضای داستان قرار دارد و در این مسیر موسیقی نیز با وجود جاری بودن در اکثر سکانس‌ها پس‌زننده نیست و به خروجی حسی نما‌ها و موقعیت‌ها کمک شایانی می‌کند.

از طرفی هم باید از انتخاب جذاب الگوی روایی فیلمنامه که با استفاده از بازی‌های زمانی به مقاطع چالش‌برانگیز زندگی این زوج می‌رود اشاره کرد. یک بازی خلاقانه از فلاش‌بک که اگر قرار بود در یک ساختار کلیشه‌ای مورد استفاده قرار گیرد، کارکرد خوبی نداشت، اما دقیقا در نقاطی از فیلمنامه این بازگشت‌ها اتفاق می‌افتد که فیلمنامه‌نویس مخاطب را تشنه علل رویداد پیش رو کرده و حالا تماشاچی با اشتیاق دوست دارد که به گذشته بازگردد و به مرور ماجرا بپردازد.

 

زمان پخش سریال در انتهای شب 

سریال در انتهای شب، جمعه هر هفته ساعت ۱۲:۰۰ منتشر می‌شود. شما برای تماشای این سریال می‌توانید به پلتفرم فیلم‌نت مراجعه کنید

نظرات بینندگان