arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱

وزارت خارجه درباره توافق نفتی کویت و عربستان: میدان آرش، یک حوزه نفتی مشترک است / بین ما و کویت مرزهای تحدید نشده‌ای وجود دارد که باید تحدید حدود شود / پیش از تحدید حدود نباید بهره برداری صورت بگیرد

سعید خطیب زاده، سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی درباره توافق کویت و عربستان در خصوص میدان نفتی و گازی آرش نیز اظهار داشت: وزارت نفت به عنوان مرجع تخصصی اعلام کرده که این حوزه نفتی مشترک است. بین ما و کویت مرزهای تحدید نشده‌ای وجود دارد که باید تحدید حدود شود. ایران اعلام کرده پیش از تحدید حدود نباید بهره برداری صورت بگیرد. یادداشتی به کویت دادیم که حقوق ایران محفوظ است و باید مشترک بهره برداری شود. کویت اعلام کرده آمادگی دارد برای تحدید حدود و این را مقدمه خوبی می‌دانیم که هیأت‌ها مبادله شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه درباره منشاء ریزگردها گفت که نهادهای تخصصی باید در خصوص منشاء این ریزگردها توضیح بدهند. اگر منشاء را در عراق بدانیم باید حواسمان باشد دیپلماسی آب ابعاد مختلفی دارد.

وی گفت:‌ حجم بسیار زیادی از آبریز رودی مثل دجله در داخل عراق است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی درباره توافق کویت و عربستان در خصوص میدان نفتی و گازی آرش نیز اظهار داشت: وزارت نفت به عنوان مرجع تخصصی اعلام کرده که این حوزه نفتی مشترک است. بین ما و کویت مرزهای تحدید نشده‌ای وجود دارد که باید تحدید حدود شود. ایران اعلام کرده پیش از تحدید حدود نباید بهره برداری صورت بگیرد. یادداشتی به کویت دادیم که حقوق ایران محفوظ است و باید مشترک بهره برداری شود. کویت اعلام کرده آمادگی دارد برای تحدید حدود و این را مقدمه خوبی می‌دانیم که هیأت‌ها مبادله شوند.

نظرات بینندگان