شرکت ارشمیدس دیفنس (Archimedes Defence) که در زمینه تولید خودروهای ضدگلوله و نظامی تخصص دارد، نسخه نظامی از تسلا سایبرتراک را با نام ارشمیدس استینگ معرفی کرده است. این خودرو طی همکاری میان شرکتهای ارشمیدس دیفنس و آپفیت (Up.Fit) توسعه یافته است. این تسلا سایبرتراک خاص در نسخههای مختلف دولتی، نظامی و غیرنظامی قابل سفارش خواهد بود. این نسخهها در بخش پوشش زره با یکدیگر متفاوت هستند. تیپ نخست از ارشمیدس استینگ با نام استینگ باجا، به ژنراتور ۸۰۰ ولتی AMP Drive G۱۲۵TM مجهز شده است که در صنعت هوانوردی کاربرد دارد. این ژنراتور میتواند با سوخت جت، دیزل یا بیودیزل کار کند. ژنراتور AMP Drive G۱۲۵TM قادر است تا باتری تسلا سایبرتراک را تا حجم ۱۲۵ کیلووات شارژ کند.
مایباخ، زیرمجموعه لوکس مرسدس-بنز یک مدل اسپرت دونفره در هفته خودروی مانتری در کالیفرنیا رونمایی کرد. این ماشین سال آینده با نام SL 680 به بازار میآید. SL 680 براساس کلاس SL بنز ساخته میشود، اما مهندسان بنز آن را از SL بیصداتر و سواریاش را نرمتر کردهاند و ردیف عقب صندلی را هم برداشتهاند. جلوپنجره هم تغییر کرده و شبیه به دیگر مدلهای مایباخ خطوط عمودی دارد که با کروم آبکاری شده است. SL 680 در دو رنگ قرمز یا سفید و با کاپوت مشکی عرضه میشود، اما مشتریان میتوانند ماشین را با هر رنگی که بخواهند سفارش دهند. روی کاپوت هم یک نوار کروم کشیده شده و قاب شیشه جلو هم با کروم آبکاری شده است.
نیسان میگوید در حال آزمایش رنگی جدید برای خودرو است که با آن دمای اتاق ماشین در تابستان کمتر گرم میشود. خودروساز ژاپنی میگوید آزمایشها نشان داده که این رنگ جدید باعث میشود دمای سطح بیرونی ماشین تا ۱۲ درجه و دمای اتاق تا پنج درجه خنکتر باشد. نیسان این رنگ را «رنگ خنک» نامیده و آن را در ماشینهایی در فرودگاه هانهدا در توکیو آزمایش کرده است. رنگ خنک با فراماده ساخته شده است. فرامادهها خواصی دارند که به طور عادی در طبیعت دیده نمیشود. به طور مثال این مواد میتوانند نور و امواج را به شکلی منحرف کنند که در حالت طبیعی ممکن نیست.
کادیلاک برای نمایش تواناییاش در ساخت ماشینهای سفارشی، یک کانسپت روباز به نام سولی (Sollei) ساخته است. کادیلاک سولی هفته گذشته در دیترویت رونمایی شد و قرار است به زودی در «هفته خودروی مونتری» در ایالت کالیفرنیا نمایش داده شود. کادیلاک میخواهد عنوان لوکسترین خودروساز جهان که زمانی در اختیارش بود را دوباره به دست آورد. خودروساز آمریکایی برای رسیدن به این هدف به تولید ماشینهای سفارشی و دستساز رو آورده که بسیار لوکس و گران هستند. نام اولین مدل از این سری، کادیلاک سلستیک (Celestiq) است که چند ماه دیگر به بازار میآید.
موسسه ایمنی آمریکایی IIHS، به دنبال آن است تا نصب سیستم ترمز اضطراری خودکار را در اتومبیلهای ایالاتمتحده اجباری کند.
۱۲۰ دانشمند، مهندس و استاد دانشگاه از سراسر جهان در نامهای سرگشاده به انتخاب ماشینهای هیدروژنی برای استفاده در المپیک پاریس اعتراض کردهاند و از برگزارکنندگان خواستند از آنها استفاده نکنند. تویوتا از حامیان برگزاری المپیک و پارالمپیک پاریس است و برای جابهجایی ورزشکاران، برگزارکنندگان و خبرنگاران بیش از ۲۶۵۰ دستگاه ماشین به این شهر برده است. پانصد دستگاه از این ماشینها مدل هیدروژنی میرای و ده اتوبوس هیدروژنی است. معترضان در نامه خود نوشتهاند با این که ماشینهای هیدروژنی هنگام حرکت آلودگی تولید نمیکنند، اما تقریبا همه هیدروژنی که استفاده میکنند، هنوز از سوختهای فسیلی استخراج میشود. آنها همچنین میگویند که الکتریسیته لازم برای تهیه هیدروژن سه برابر الکتریسیته برای ماشینهای الکتریکی است
تیم فرمول یک ردبول از اولین هایپرکار خود رونمایی کرد. این ماشین به روش نامگذاری ماشینهای مسابقه ردبول، RB۱۷ نامیده شده و پنجاه دستگاه از آن تولید خواهد شد. RB۱۷ توسط آدریان نیویی، مدیر فنی تیم ردبول طراحی شده و در زیرمجموعه «فنآوریهای پیشرفته» این تیم ساخته میشود. آقای نیویی با تیمهای ویلیامز، مکلارن و ردبول دوازده بار در مسابقات فرمول یک قهرمان شده و یکی از پرافتخارترین نامها در این مسابقات است. این دومین پروژه غیرمسابقهای است که با نظارت آقای نیویی انجام میشود. او و بخش فنآوریهای پیشرفته ردبول پیش از این با کارخانه آستون مارتین یک هایپرکار ساختند. اما پس از آن که آستون مارتین تصمیم گرفت با تیم خودش در مسابقات فرمول یک شرکت کند، راه دو شرکت از هم جدا شد و ردبول تصمیم گرفت ماشین خود را بسازد.
لندروور مدل جدیدی از شاسیبلند دیفندر به محصولاتش اضافه کرده که میگوید قویترین دیفندری است که تاکنون ساخته است. این مدل با نام «دیفندر اکتا» از اواخر امسال در تعدادی محدود به بازار میآید و نزدیکترین رقیب مرسدس-بنز کلاس G است. نام اکتا از کلمه انگلیسی Octagonal یا هشت ضلعی گرفته شده که به گفته لندروور یادآور الماس تراشخورده است. لندروور میگوید اکتا مانند الماس هم لوکس و هم مقاوم است. دیفندر اکتا براساس مدل دیفندر ۱۱۰ ساخته شده است. اما جمال حمیدی، مدیر بخش خودروهای ویژه شرکت جگوار-لندروور میگوید مهندسان کارخانه در سه سال گذشته همه بخشهای ماشین را از نو مهندسی کردهاند تا مطمئن شوند که اکتا چه در شهر و چه در جادههای ناهموار بهترین عملکرد را دارد.
پژوهشی جدید نشان میدهد تا سال ۲۰۳۰، یکسوم بازار خودرو جهان در دست خودروهای چینی قرار خواهد گرفت. دلیل این رشد چشمگیر هزینه ساخت پایین خودروهای چینی نسبت به رقبای اروپایی آنهاست. این مطالعه را شرکت مشاوره مدیریت «Alix Partners» انجام داده است. براساس ارزیابی الیکس پارتنرز، خودروسازان چینی نسبت به خودروسازان اروپایی و آمریکایی حاشیه سود کمتری در نظر میگیرند؛ در نتیجه تیراژ تولیدشان بیشتر است. تولید کمهزینه نیز به خودروسازان چینی اجازه میدهد روندهای توسعه را سریعتر از سایرین طی کنند. توسعه سریع، قیمت پایین و تیراژ بالای اتومبیلهای چینی خودروسازان اروپایی، کرهای و ژاپنی را به دردسر انداخته است.
BYD، خودروساز چینی سیستم هیبرید تازهای رونمایی کرده که میگوید در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲.۹ لیتر بنزین مصرف میکند. BYD در مراسمی در شهر شیان در چین همزمان با رونمایی از این قوای محرکه اعلام کرد که دو مدل «چین» (Qin) و «سیل» (Seal) را به این موتور مجهز خواهد کرد. BYD از اولین کارخانههایی است که سیستم هیبرید-الکتریکی را به تولید انبوه رساند. در این سیستم باتری ماشین را میتوان هم با نیروی موتور درونسوز و هم با اتصال مستقیم به برق شارژ کرد. سیستمی که BYD هفته گذشته رونمایی کرد پنجمین نسل از قوای محرکه هیبرید این کارخانه است.BYD میگوید موتور هیبرید جدیدش با باک پر و باتری شارژ شده میتواند تا ۲۱۰۰ کیلومتر حرکت کند. قیمت پایه ارزانترین مدلی که BYD به این سیستم مجهز خواهد کرد ۹۹ هزار و ۸۰۰ یوان (۱۴ هزار دلار) است.