arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۳ - ۰۴ آبان ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۴ آبان ۱۳۸۰

خاطرات هاشمی رفسنجانی: در خانه بودم. براى خطبه‌هاى جمعه مطالعه مى‌کردم و نیز رساله دکتراى دانشجویى را خواندم که مواضع من و رهبرى را در دوره ریاست‌جمهوری‌ام مقایسه‌کرده و نتیجه گرفته که مواضع من با خواست مردم نزدیک‌تر است و نقش رییس‌جمهور را عقلانى و قانونى خوانده است.   
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۴ آبان ۱۳۸۰: در خانه بودم. براى خطبه‌هاى جمعه مطالعه مى‌كردم و نيز رساله دكتراى دانشجويى را خواندم كه مواضع من و رهبرى را در دوره رياست‌جمهوري‌ام مقايسه‌كرده و نتيجه گرفته كه مواضع من با خواست مردم نزديك‌تر است و نقش ریيس‌جمهور را عقلانى و قانونى خوانده است.  
 
ديشب و امروز بارش باران داشتيم. براى اقامه جمعه به دانشگاه تهران رفتم. خطبه‌اى در مورد حرص و قناعت و خطبه‌اى را در مورد اقدامات نادرست آمريكا در لشكركشى به منطقه و جنگ با افغانستان ايراد كردم.   
 
مصوبه شوراى امنيت سازمان ملل، درخصوص خروج قواى اسرایيل از شش شهر اشغالى دركرانه باخترى مهم است؛ قبلاً اتحاديه اروپا، چنين حكمى صادر كرده بود و آمريكا هم از اسرایيل خواسته بود.  
 
بمباران افغانستان و تلفات غيرنظاميان ادامه دارد. يك گروه افغانى به فرماندهى عبدالحق، از فرماندهان جهادى سابق افغانستان، براى بازكردن جاى پايى براى ظاهرشاه در پاكستان، به منطقه طالبان نفوذ كرده بود، در محاصره طالبان درآمد و اسير شد و جمعى كشته شدند و امشب اعلام ‌كردندكه او را اعدام كرده‌اند؛ با اينكه هواپيماهاى آمريكا، براى نجات او تلاش كردند؛ براى طالبان پيروزى است.  
 
در گزارش‌هاي مربوط به ديشب آمده كه در تظاهرات جوانان بعد از پيروزى فوتباليست‌هاى ايران، خرابكارى و شعارهاى بد هم بوده و جمعى هم بازداشت شده‌اند.
نظرات بینندگان