arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۶ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳

طرح «پیروزی» زلنسکی به ناتو می‌رود

رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی از سفر به بروکسل مقر ناتو و اتحادیه اروپا خبر داد تا طرح موسوم به «پیروزی» خود در جنگ با روسیه را به آنها نشان دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی از سفر به بروکسل مقر ناتو و اتحادیه اروپا خبر داد تا طرح موسوم به «پیروزی» خود در جنگ با روسیه را به آنها نشان دهد.

با رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن درباره طرح پیروزی حرف زدم و در راه بروکسل هستم تا این طرح را در نشست شورای اروپا ارائه کنم.» این خبر را داد.او با انتشار یک فیلم در صفحه ایکس (توئیتر سابق) خود اعلام کرد که به مقر اتحادیه اروپا و ناتو می‌رود تا ضمن ارائه طرح خود به متحدان غربی، با آنها درباره تقویت حمایت‌ها از اوکراین در جنگ رایزنی کند.

رئیس‌جمهور اوکراین در این ویدئو که در داخل هواپیما ضبط شده، اعلام کرد که در بروکسل نشست ویژه شورای اروپا با موضوع اوکراین برگزار می‌شود و او در این نشست طرح خود برای پایان جنگ با روسیه را با آنها در میان می‌گذارد.

شب گذشته در خبرها آمده بود که زلنسکی روز چهارشنبه این طرح را به نمایندگان پارلمان اوکراین ارائه کرد. وی پیشتر مدعی شده بود که هدف از این طرح تقویت موقعیت اوکراین برای پایان دادن به جنگ با روسیه تا سال آینده میلادی است.سخنگوی کرملین دیمیتری پسکوف اخیرا این طرح را تکرار طرح آمریکا خواند و اعلام کرد که اوکراین برای رسیدن به صلح باید از خواب بیدار شود و دلایلی را که موجب ایجاد این درگیری‌ها شده است، درک کند. پیش‌تر مقامات اوکراینی اعلام کرده بودند که طرح پیروزی شامل درخواست از غرب برای افزایش تدارکات تسلیحاتی، حضور در ناتو و مجوز حملات دوربرد به روسیه است.

زلنسکی در سفر به بروکسل در نظر دارد به مقر ناتو هم برود و با مارک روته دبیرکل جدید این ائتلاف نظامی غربی دیدار داشته باشد.او در این ویدئو می‌گوید که «اولویت مهم ما هم اکنون تضمین حمایت بیشتر از اوکراین پیش از زمستان پیش رو است.»زلنسکی از رایزنی تلفنی دیشب با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هم خبر داد و گفت که با او درباره لزوم ادامه حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف و طرح پیروزی خود رایزنی کرد.

او در این تماس از بایدن بابت بسته کمک نظامی جدید 425 میلیون دلاری آمریکا شامل پدافند هوایی و تسلیحات برای پرسنل ارتش اوکراین قدردانی کرد و خواستار ادامه کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف اوکراین شد. زلنسکی افزود: «رئیس‌جمهور بایدن به من قول داد که (ارسال) بسته‌های کمکی جدید در آینده نزدیک عملی و اجرا خواهند شد. ما درباره تسلیحات دوربرد هم حرف زدیم.»

نظرات بینندگان