arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳

تدوین طرحی در کمیسیون حقوقی شورا برای جلوگیری از تکرار فروش آثار موزه امام علی

مهدی اقراریانعضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران از تدوین طرحی جدید در این کمیسیون خبر داد و گفت: در صورت تصویب این طرح از تکرار اتفاقات مشابه فروش آثار موزه امام علی جلوگیری خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران از تدوین طرحی جدید در این کمیسیون خبر داد و گفت: در صورت تصویب این طرح از تکرار اتفاقات مشابه فروش آثار موزه امام علی (ع) جلوگیری خواهد شد.

مهدی اقراریان، عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران درباره اخبار منتشر شده درخصوص فروش کتب آیت‌الله طالقانی در بازار و در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری تهران در این زمینه نظارت کافی نداشته است تا از سرقت کتاب‌ها جلوگیری شود، گفت: در موضوع منزل آیت‌الله طالقانی بعد از اینکه خبر را در رسانه‌ها دیدم به آنجا مراجعه کردم و بدون اطلاع شهرداری تهران بازدیدی از این مجموعه داشتم، البته در مجموعه بسته بود. شرایط، شرایط غیرقابل قبولی بود و قبلا هم به این مسئله اشاره کرده بودم که در موضوع سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دچار یک شرایطی هستیم که از آن به عنوان آشفتگی در اداره نام می‌برم و فکر می‌کنم با توجه به اینکه این مجموعه زیر نظر سازمان فرهنگی هنری بوده است سازمان فرهنگی هنری باید پاسخگو باشد و در این زمینه تذکر هم ارسال شده است، اما هنوز پاسخ تذکر داده نشده است.

وی همچنین درخصوص واگذاری ون‌ها به یک شرکت منحل شده و ورود کمیسیون نظارت و حقوقی شورا به این موضوع گفت: در این زمینه کمیسیون حمل ونقل بهتر است که اظهار نظر داشته باشند البته صحبت‌هایی که در این زمینه در صحن شورا مطرح شده است، نیازمند بررسی دقیق‌تر و بیشتر است اما در مجموع ما در شهرداری تهران متاسفانه شاهد اقدامات و فعالیت‌هایی هستیم که این اقدامات و فعالیت‌ها باعث کاهش اعتماد عمومی مردم به عملکرد حوزه مدیریت شهری می‌شود و این اخباری که هر از چندگاهی از شهرداری شنیده می‌شود مانند موضوعات مربوط به منزل آیت‌الله طالقانی یا موضوعات مرتبط با واگذاری ون‌ها و بخشی دیگر از مواردی که همکاران من مطرح می‌کنند، این‌ها نشان دهنده وجود یک نابسامانی در اداره شهر تهران است.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ما این نابسامانی در اداره شهر تهران را در موضوع جمع‌آوری پسماند هم کاملا مشاهده می‌کنیم شهرداری تهران کارنامه قابل قبولی در جمع‌آوری پسماند در شهرتهران ندارد. 

اقراریان تصریح کرد: اما در گذشته هم اشاره کرده‌ام که برآیند نظرات شهروندان عزیز نسبت به عملکرد ما و نگاهی که شهروندان به ما دارند چیست؟ آیا آن‌ها سرجمع به ما نمره قبولی می‌دهند یا عملکرد ما را قابل قبول نمی‌دانند؟ این را باید به افکار عمومی واگذار کرد چراکه نگاه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد. اما به نظر من یک نکته دیگر که باید به آن توجه کرد این است که با نزدیک شدن به فصل انتخابات هفتمین دوره شوراهای اسلامی کشور پیش‌بینی ما این است که بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات شهرداری تهران ممکن است رنگ و بوی انتخاباتی بگیرد که توصیه من به دوستان در شهرداری تهران این است که از این دسته از رفتارها و اقدامات پرهیز کنند چراکه ما با شهروندان هوشمندی مواجه هستیم که آن‌ها تشخیص بین کار واقعی و اقدامات نمایشی برای انتخابات را کاملا متوجه می‌شوند.

وی درباره مستندات درخصوص فروش آثار موزه امام علی (ع) گفت: درخصوص فروش آثار موزه امام علی من اخیرا بازدیدی از این موزه داشتم و مستندات جدیدی درخصوص این موضوع به دست ما رسیده است این مسئله در مجموعه دادستانی در حال پیگیری است و به هر حال آن چیزی که نتیجه اظهارنظر دستگاه قضایی باشد فکر می‌کنم که قابل قبول برای همه است و امیدواریم که زودتر دستگاه قضایی که این موضوع را دنبال می‌کند، اظهار نظر خود را داشته باشد.

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران تصریح کرد: ما در کمیته نظارت شورا در حال تهیه و تدوین طرحی هستیم تا از تکرار اتفاقات مشابه جلوگیری کنیم البته تصویب این طرح قاعدتا باید در صحن شورا اتفاق بیفتد و اینکه در صحن شورا چه اتفاقی برای این طرح بیفتد به تصمیم همکاران عزیز ما برمی‌گردد همانطور که شهروندان تهرانی می‌دانند به هر حال در شورای اسلامی شهر تهران دو نگاه وجود دارد یک نگاه در اختیار شهرداری است و یک نگاه هم باور دارد که انتقاداتی به عملکرد شهرداری تهران وارد است.

اقراریان تصریح کرد: اینکه یک تصوری وجود داشته باشد که می‌توانند در شهرداری یک کاری را انجام دهند و بعد مصوبه آن را از شورا می‌گیریم نشأت گرفته از همان تفکر غلط و اشتباهی است که بعضی‌ها فکر می‌کنند که با فرض داشتن ۱۱ رای در شورا می‌توانند هر تصمیمی را بگیرند و یا مانع هر نوع تصمیمی شوند. این نکته بسیار مهمی است که اگر هر تصمیم درستی بخواهد در صحن گرفته شود با یک سازماندهی و طراحی مانع این تصمیم درست شوند. من امیدوارم این طرحی که در حال آماده شدن است تا ما شاهد تکرار حوادثی از نوع فروش دو اثر هنرمند شناخته شده‌ای مانند آقای هانیبال الخاص آن هم به مبلغ ۴۰ میلیون تومان باشیم، دیگر در شهرداری تهران تکرار نشود و این بستگی به همراهی همکاران ما در صحن شورای اسلامی شهر تهران دارد.

نظرات بینندگان