arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳

دیوانه‌وارترین لیگ قهرمانان همه تاریخ!

وقتی فرمت جدید لیگ قهرمانان شروع شد، شاید هیچکس تصور نمی‌کرد بعد از دو هفته شاهد چنین اتفاقات و بازی‌های عجیبی باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هنوز هفته دوم بازی‌ها به پایان نرسیده اما فرمت جدید لیگ قهرمانان که در این فصل اجرایی شده، از قبل شواهدی غیر قابل بحث را در اختیار ما گذاشته است: تعداد گل‌ها و پیروزی‌های بیشتر.

غول‌ها دیگر رحم نمی‌کنند

یک لیگ واحد که در آن تفاوت بین گل‌های زده شده و گل‌های خورده مشهود است و تیم‌ها را دعوت می‌کند تا بدون توجه به اینکه از حریف پیش افتاده‌اند، به تلاش برای یافتن گل‌های بیشتر ادامه دهند. این اولین پیامد اصلی انقلاب در مرحله اول لیگ قهرمانان اروپاست.

اگر روز افتتاحیه لیگ قهرمانان اروپا نتایج غیرعادی بزرگی را به همراه داشت، روز دوم نتایج عجیب‌تری را به‌جا گذاشته است.

باشگاه‌های بزرگ دیگر تنها به دنبال سه امتیاز مقابل ضعیف‌ترها نیستند، بلکه می‌خواهند تا قطره آخر خون آنها را هم بگیرند. آمار دروغ نمی‌گوید و این فصلی است که از زمان ایجاد این رقابت‌ها بیشترین تعداد گل در هر بازی را دارد.

2089434

در سال‌های اخیر، میانگین تعداد گل‌های هر بازی به 3 رسیده بود، اما در شروع فرمت جدید لیگ، از این آمار بسیار فراتر رفته ایم. تا کنون 27 بازی برگزار شده که 89 گل در آنها به ثمر رسیده است. نتیجه 3.3 گل در هر بازی است و هر 27 دقیقه یک گل دیده می‌شود.

بایرن در روز اول 9-2 دینامو زاگرب را شکست داد که هشدار بزرگی بود برای آنچه بازی به بازی تایید می‌شود. بارسلونا-یانگ بویز (5-0)، بروسیا دورتموند-سلتیک (7-1)، منچسترسیتی-اسلوان (0-4)، برست-سالزبورگ (0-4) و اینتر-ستاره سرخ (4-0) نمونه‌های دیگری بودند که سه شنبه شب در لیگ قهرمانان اروپا رخ داد.

لورکوزن-فاینورد (0-4)، سلتیک-اسلوان (5-1)، دوباره دورتموند-بروژ (0-3)، اسپارتا پراگ-سالزبورگ (3-0) و ینگ بویز-استون ویلا (0-3) از روز اول را باید به این موارد اضافه کرد. در مجموع، اکنون 11 بازی وجود دارد که با اختلاف بیش از سه گل تعیین شده است.

2089430

تیم‌های بیشتر، تفاوت بیشتر

تعداد تیم‌های حاضر در رقابت‌های برتر قاره‌ای نیز افزایش یافته است و این باعث می‌شود که تفاوت بین بهترین و بدترین نیز بیشتر شود. همیشه باشگاه‌‎هایی وجود داشته‌اند که چندین پله پایین‌تر بودند، اما نه به اندازه این دوره. یانگ بویز، سالزبورگ و اسلوان براتیسلاوا شروعی فاجعه‌بار داشته‌اند و سطحی معمولی‌تر در حد لیگ کنفرانس را نشان می‌دهند تا لیگ قهرمانان.

این فرمت هنوز در حال تولد است و ممکن است در طول سال‌ها در جستجوی یک سیستم عالی دستخوش تغییراتی شود، اما تا اینجا که گلوی گزارشگران از فریاد‌های مداوم گل بیشتر از همیشه اذیت شده و و تورهای دروازه نیز بیش از همیشه توپ را لمس کرده‌اند.

2089433

باید دید که آیا این داده‌ها در مراحل بعدی و پلی‌آف نیز حفظ می‌شوند یا منحصر به مرحله گروهی و به دلیل اختلاف سطح بالای بین تیم‌هاست.

2089431

صدرنشین‌های غیرمنتظره

بعد از دو بازی و در حالی که امشب باید بازی‌هایی دیگر نیز برگزار شود، دورتموند با دو برتری پرگل صدرنشین بلامنازع است. 6 امتیاز با 10 گل زده در مقابل یک گل خورده برای نایب قهرمان دوره قبل.

در رد دوم حضور برست فرانسه جالب توجه است. این تیم تقریبا گمنام فرانسوی که فصل قبل در لیگ شگفتی‌ساز شد، هر دو بازی اول خود را برده و 6 گل نیز زده است. لورکوزن با ژابی بعد از برتری دیشب برابر میلان به رتبه سوم رسید و در رتبه‌های بعدی به سیتی و اینتر 4 امتیازی می‌رسیدم. 

فعلا فقط سه تیم هر دو بازی خود را برده‌اند و باید منتظر بازی‌های امشب و تحولات احتمالی در جدول بنشینیم.

2089432

نظرات بینندگان