arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۲۶ شهریور ۱۴۰۳؛ از تشکیل کارگروه ویژه برای دانشجویان و اساتید اخراجی و تجمع مدیران دولت رئیسی در ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان تا تیراندازی در نزدیکی باشگاه گلف ترامپ و حمله موشکی به نزدیکی تل‌آویو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ادعای مبادله فناوری هسته‌ای روسی با موشکهای بالستیک ایرانی
روزنامه گاردین به نقل از منابع خود اعلام کرد انگلیس و آمریکا نسبت به احتمال تبادل فناوری و دانش هسته‌ای روسیه در ازای دریافت موشک‌های بالستیک از جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرده‌اند. 

تیراندازی در نزدیکی باشگاه گلف ترامپ
منابع رسانه‌ای از تیراندازی در نزدیکی محل حضور رئیس جمهور پیشین آمریکا خبر دادند.  ستاد انتخاباتی ترامپ گفت که او پس از تیراندازی در نزدیکی اقامتگاهش "در امان" است. نیویورک پست نوشت: دو نفر در خارج از اقامتگاه ترامپ به روی هم آتش گشودند و او هدف قرار نگرفت. ترامپ کاملا از خطر دور بود و تیراندازی خارج از زمین گلف رخ داد.  العربیه گفت: دو نفری که بیرون از اقامتگاه ترامپ به روی هم آتش گشودند، دستگیر شدند. فردی که در نزدیکی اقامتگاه ترامپ تیراندازی کرده، از اعضای سرویس مخفی بوده است.  سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه نیز خبر داد که مقامات معتقدند هدف تیراندازی در نزدیکی زمین گلف ترامپ، خود او بوده است.

عراقچی: برجام چارچوب مناسبی برای توافق جدید است
عراقچی با اعلام اینکه ایران «آماده برگزاری گفت‌گوهای معقول، منطقی و بر اساس احترام متقابل و عزتمند با اروپا برای رفع سوءتفاهم‌ها و برطرف شدن نگرانی‌های ۲ طرف» است، ادامه داد: اروپایی‌ها نمی‌توانند از ما انتظار داشته باشند که ما یک طرفه نگرانی‌های امنیتی آن‌ها را درک کنیم؛ آن‌ها نیز باید نگرانی‌های امنیتی ما را درک کنند و از موضع برابر صحبت کنند. وی افزود: برجام هنوز چارچوب مناسبی است تا ما را به یک توافق جدید رهنمون کند.

ونزوئلا: طرح ترور مادورو خنثی شد
وزیر کشور ونزوئلا اعلام کرد که سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) با طرح ترور رئیس‌جمهور این کشور قصد داشت دولت ونزوئلا را سرنگون کند. 

تشکیل کارگروه ویژه برای دانشجویان و اساتید اخراجی
 وزیر علوم از تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی شکایات دانشجویان و اساتید تعلیقی یا اخراجی در وزارت علوم خبر داد و گفت: من بازگشت یا عدم بازگشت آنها به دانشگاه را تایید نمی کنم؛ بلکه باید پرونده مورد بازنگری قرار بگیرد و موضوع بر اساس اصل وفاق، موازین قانونی و رافت اسلامی مورد تصمیم گیری قرار بگیرد.

سالانه ۱۳۰ هزار اقدام به خودکشی در ایران
معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کشور گفت: سالانه حدود ۱۳۰ هزار اقدام به خودکشی در ایران ثبت می شود که ۷ هزار نفر جان خود را بر اثر خودکشی از دست می دهند.

حمله موشکی به نزدیکی تل‌آویو
منابع خبری صبح یکشنبه از برخورد موشک به نزدیکی مرکز اسرائیل و وقوع آتش‌سوزی و به صدا درآمدن آژیر‌های خطر در ۲۰ شهرک و شهر خبر دادند. در همین حال یدیعوت اخرونوت از زخمی شدن ۵ اسرائیلی حین هجوم به سمت پناهگاه‌ها در پی مقابله با موشکی که از یمن شلیک شده بود خبر داد. سخنگوی ارتش اسرائیل گفت یک موشک زمین به زمین از یمن شلیک شده بود.

به کنکور گذشته بر نمی‌گردیم
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد مصوبه کنکور و تاثیرگذاری معدل تقویت خواهد شد و به کنکور گذشته بر نمی‌گردیم. 

تجمع مدیران دولت سیزدهم در ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان
مهرداد بذرپاش وزیر سابق راه و شهرسازی، رئیس هیئت مدیره املاک و مستغلات ستاد اجرایی فرمان امام شد. داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت قبل هم رئیس هیئت مدیره هلدینگ مالی و سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی شده است و دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور در دولت سیزدهم نیز رئیس هیئت مدیره دانش‌بنیان برکت شده. قبلاً سید صولت مرتضوی وزیر رفاه دولت سیزدهم رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت و سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت قبل، مشاور فرهنگی اجتماعی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام شده بودند. 

سه‌شنبه؛ رای‌گیری نهایی درباره مصوبه تعطیلی آخر هفته
رحمت الله نوروزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره مصوبه تعطیلی آخر هفته ها و کاهش ساعات اداری گفت: در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی طرح تعطیلی آخر هفته‌ها و کاهش ساعات اداری مطرح شد. وی ادامه داد: قرار شد در جلسه روز سه شنبه کمیسیون اجتماعی این طرح به رای گیری گذاشته شود و نتیجه آن در ادامه اعلام خواهد شد. 

افغانستان حقآبه تالاب بین‌المللی هامون را به صفر می‌رساند
شهرکی، نماینده مجلس اظهار کرد: در حال حاضر افغانستان در حال ساخت بخش آباد با حوضچه آبی با ظرفیت یک میلیون مترمکعب است که در صورت ساخت، آورده حقآبه تالاب بین‌المللی هامون به صفر خواهد رسید؛ برای سیستان هیچ برنامه‌ای پیش از حقابه قابل قبول نیست چراکه این منطقه بدون حقابه قابل زیست نخواهد بود. برای چندمین بار متوالی از مسئولان درخواست دارم نسبت به حقابه مردم سیستان و بلوچستان نظارت جدی داشته باشند. 

نظرات بینندگان