arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳

بیوگرافی و زندگینامه بهرام رادان/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

بهرام رادان بازیگر مشهور سینما و تئاتر ایرانی در ۸ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ در تهران به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل لیسانس رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد. او در ۲۱ سالگی جلوی دوربین رفت و با بازی در فیلم سنتوری در نقش علی سوپر استار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام: بهرام

نام خانوادگی: رادان

تاریخ تولد: 8 اردیبهشت 1358

محل تولد: تهران

تحصیلات: فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی

زمینه فعالیت: بازیگری، تهیه کنندگی و خوانندگی

قد بهرام رادان: 179 سانتیمتر

 

 

بیوگرافی بهرام رادان 

بهرام رادان، در 8 اردیبهشت سال 1358 در تهران متولد شد اما اصالتا اصفهانی است. وی بازیگر سینما و تئاتر و تهیه کننده ی ایرانی است. بهرام رادان فرزند آخر و دارای دو خواهر و یک برادر بزرگتر می باشد. مادر بهرام رادان، مهین دخت سهامی، خانه‌ دار و پدرش، رضا رادان، سرهنگ بازنشسته قبل از انقلاب بود. پدرش در دی ماه 1400 درگذشت و در مراسم تشییع و خاکسپاری او تعدادی نظامی حضور داشتند.

کودکی رادان

او در رشته ی مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی، فارغ التحصیل شد.

بهرام رادان پس از پایان سربازی، در سال 1378، دوره ی بازیگری خود را گذراند او در همان سال برای بازی در فیلم شور عشق ساخته ی نادر مقدس انتخاب شد.

رادان برای اولین بار با حضور سینمایی اش در فیلم شور عشق شناخته شد.

رادان در شور عشق

اما بازی در فیلم ها به دانش سینمایی او افزوده شد و توانست فوت و فن بازیگری را بیاموزد تا اینکه در چهارمین نقش آفرینی اش در فیلم آواز قو کاندید دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما شد. رادان سپس موفق به کسب دو سیمرغ بلورین نقش اول مرد در فیلم های شمعی در باد و سنتوری شد.

علی سنتوری

او با بازی در فیلم سنتوری به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال 1385 به اوج شهرت رسید و مسیر هنری آن را تغییر داد.

 

رادان در بهمن سال 1391، اولین آلبوم موسیقی خود را تحت عنوان "روی دیگر" منتشر کرد؛ که شامل 9 قطعه به زبان فارسی و 3 قطعه به زبان انگلیسی می باشد.

 

سن بهرام رادان,عکس بهرام رادان,قد بهرام رادان

سفیر سازمان ملل

آقای بهرام رادان در سال 1389 سفیر ایرانی برنامه جهانی غذا در مبارزه علیه گرسنگی منصوب شد.

 

دوره ای در کانادا

پس از حضور در فیلم پل چوبی در سال 1391 مدتی به کشور کانادا رفت، و دوره شش ماهه اکتینگ را گذراند. سپس با شیوه های حفظ دیالوگ به زبان انگلیسی در تئاتر آشنا شد، و در نهایت یک فیلم مستند به نام رویای شهرت را کارگردانی کرد، و در سال 1392 به کشور بازگشت.

 

علاقه به فوتبال

او می گوید: هر زمانی که فرصت کند با دوستانش فوتبال بازی می کنند. او یک استقلالی دو آتیشه است.

 

ازدواج بهرام رادان 

در روز 13 فروردین 1401، انتشار خبر ازدواج بهرام رادان، با مینا مختاری فشن بلاگر و از طراحان لباس شناخته شده در فضای مجازی را رسانه ای کرد. بعدا مشخص شد آقای بازیگر از سه سال قبل با این خانم در رابطه عاشقانه ای بود و در نهایت تصمیم به علنی کردن رابطه خود گرفتند.

عروسی رادان

نظرات بینندگان