arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی آژانس مسافرتی در گفت‌وگو با «انتخاب»:

تعداد ایرلاین‌ها خیلی زیاد شده؛ به جای این کارها، بهتر است تعداد ناوگان را افزایش دهیم / جان مردم در این بین وسط است / بخش عمده چالش‌های صنعت هوایی ناشی از تحریم هاست / عمر ناوگان هوایی ما خیلی بالاست، ابطال پرواز‌ها هم زیاد / برخی هواپیما‌ها به خاطر گرما و مشکلات فنی ناچارند نصف ظرفیت پرواز کنند

رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران درباره چالش‌های عمده صنعت هوایی گفت: بخش عمده چالش‌های صنعت هوایی به واسطه تحریم هاست. عمر ناوگان هوایی ما خیلی بالاست و ابطال پرواز‌ها زیاد است. عمر ناوگان، تعداد ناوگان و تعمیرات، بخشی از چالش‌های ماست. گاهی کنسل کردن بلیط‌ها به همین واسطه است؛ مثلاً یک هواپیما به خاطر گرما و مشکلات فنی ناچار هستند نصف ظرفیت پرواز کنند. این اتفاق برای مردم ذهنیت درست می‌کند که چرا هواپیما خالی پرواز می‌کند و این پرواز‌ها برای دوستان و آشنایان مسئولین است، در حالیکه اینطور نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بلیط هواپیما این روز‌ها چالش‌های فراوانی را پیش رو دارد. از چالش افزایش قیمت تا کمبود بلیط و کنسلی‌هایی که ایجاد سوءبرداشت کرده‌اند. عمربالا ناوگان و کمبود آن باعث چالش‌های اساسی در این صنعت شده و دولت باید نسبت به رفع این مشکل خطرساز، اقدام جدی داشته باشد.

امیرپویان رفیعی شاد، رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران، درباره کنسل کردن بلیط برخی مسافرین و جایگزین کردن مسافرین دیگر به «انتخاب» گفت: اگر بلیطی که دست مسافر است، جعلی نباشد، کنسل کردن آن ممکن نیست. بعضا یک هواپیما در مسیری تغییر می‌کند و آن هم استثنا است و برخی از مسافرین را کنسل می‌کنند. برخی از مسافر‌ها نیز از سایت‌های غیرمعتبر بلیط تهیه می‌کنند که در فرودگاه دچار مشکل می‌شوند.

وی درباره افزایش قیمت بلیط هواپیما اشاره کرد: افزایش نرخ بلیط را طی هفته‌های اخیر بر اساس مصوبه سازمان هواپیمایی داشته‌ایم. افزایش قیمت‌ها نیز قابل توجه بوده است. مشکل اساسی بلیط عدم توازن عرضه و تقاضا است. میزان عرضه خیلی کم است. در مسیر‌های کیش و مشهد و قشم تعداد پرواز‌ها محدود شده‌اند. تعداد ناوگان هوایی ما کم و هواپیما‌های زمین گیر زیاد است.

او افزود: در حمل و نقل هوایی تعداد ایرلاین‌ها خیلی زیاد شده است. به جای تعدد ایرلاین، بهتر است که تعداد ناوگان را افزایش دهیم. دولت باید نسبت به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشد. جان مردم در این بین وسط است و باید توجه جدی‌تری به امنیت فنی پرواز‌ها داشت.

رفیعی شاد درباره چالش‌های عمده صنعت هوایی گفت: بخش عمده چالش‌های صنعت هوایی به واسطه تحریم هاست. عمر ناوگان هوایی ما خیلی بالاست و ابطال پرواز‌ها زیاد است. عمر ناوگان، تعداد ناوگان و تعمیرات، بخشی از چالش‌های ماست. گاهی کنسل کردن بلیط‌ها به همین واسطه است؛ مثلاً یک هواپیما به خاطر گرما و مشکلات فنی ناچار هستند نصف ظرفیت پرواز کنند. این اتفاق برای مردم ذهنیت درست می‌کند که چرا هواپیما خالی پرواز می‌کند و این پرواز‌ها برای دوستان و آشنایان مسئولین است، در حالیکه اینطور نیست.

نظرات بینندگان