arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
تاریخ گردی با «انتخاب»؛

عکس/ تصویری کمتر دیده شده از خالق ماهی سیاه کوچولو

صمد بهرنگی در دوم تیرماه ۱۳۱۸ در تبریز متولد شد. او آموزگار، داستان‌نویس، مترجم و پژوهشگر فولکلور آذربایجانی بود. از داستان‌های صمد بهرنگی می‌توان به «عادت»، «تلخون و چند قصه دیگر»، «کچل کفترباز» و «۲۴ ساعت در خواب و بیداری»، «کندوکاو در مسائل تربیتی ایران»، «تاپما جالار، قوشما جالار (مثل‌ها و چیستان‌ها)» و ... اشاره کرد. صمد بهرنگی در سن ۲۹سالگی در نهم شهریورماه ۱۳۴۷ در رود ارس غرق شد و از دنیا رفت. این تصویر از فصلنامه «ایشیق» و از آرشیو شخصی بهروز دولت آبادی است. صمد بهرنگی، نفر دوم تصویر و نفر چهارم از راست که سبد حصیری بر سر گذاشته، بهروز دهقانی (نویسنده و مترجم و از اعضا سازمان چریک‌های فدایی خلق) است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: صمد بهرنگی در دوم تیرماه ۱۳۱۸ در تبریز متولد شد. او آموزگار، داستان‌نویس، مترجم و پژوهشگر فولکلور آذربایجانی بود. از داستان‌های صمد بهرنگی می‌توان به «عادت»، «تلخون و چند قصه دیگر»، «کچل کفترباز» و «۲۴ ساعت در خواب و بیداری»، «کندوکاو در مسائل تربیتی ایران»، «تاپما جالار، قوشما جالار (مثل‌ها و چیستان‌ها)» و ... اشاره کرد. صمد بهرنگی در سن ۲۹سالگی در نهم شهریورماه ۱۳۴۷ در رود ارس غرق شد و از دنیا رفت.
این تصویر از فصلنامه «ایشیق» و از آرشیو شخصی بهروز دولت آبادی است. صمد بهرنگی، نفر دوم تصویر و نفر چهارم از راست که سبد حصیری بر سر گذاشته، بهروز دهقانی (نویسنده و مترجم و از اعضا سازمان چریک‌های فدایی خلق) است.

نظرات بینندگان