arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۳ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳

یادداشت‌های علم، سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۴۸: دیپلمات کهنه کار آمریکایی به دنبال راه اندازی لوله نفت اهواز - اسکندرون

یادداشت‌های اسدالله علم: ظهر [جورج بال] ‏(  George Ball) قائم مقام سابق وزارت خارجه آمریکا را که حالا کار آزاد می کند به حضور بردم. می خواهد برای لوله نفت اهواز - اسکندرون پول راه بیندازد و موفق هم شده است، فقط باید زود بجنبیم که قیمت اولیه اجناس و همچنین نرخ بهره از این بالاتر نرود نرخ بهره در جهان به علت ترس انفلاسیون در آمریکا بالا رفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود.  
 
«انتخاب» هر شب یادداشت‌های روزنوشت علم را منتشر می‌کند.
 
سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۴۸: مطابق معمول به معالجه دندان شاهنشاه گذشت. من هم دائما با تلفن با نقاط مختلف دنیا برای کارهای مختلف در تماس بودم قدری خسته شدم.
 
ظهر [جورج بال] ‏(  George Ball) قائم مقام سابق وزارت خارجه آمریکا را که حالا کار آزاد می کند به حضور بردم. می خواهد برای لوله نفت اهواز - اسکندرون پول راه بیندازد و موفق هم شده است، فقط باید زود بجنبیم که قیمت اولیه اجناس و همچنین نرخ بهره از این بالاتر نرود نرخ بهره در جهان به علت ترس انفلاسیون در آمریکا بالا رفته است.
نظرات بینندگان