arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۰ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۲ مرداد ۱۳۸۰: خاتمی دیروز لیست وزرای پیشنهادی را به مجلس داد/ تقريباً اجماع است كه كابينه پیشنهادی، انتظارات مردم را برنمى‌آورد

خاطرات هاشمی رفسنجانی: بحث مهم رسانه‌هاى داخلى و خارجى، متمركز بر مسایل كابينه معرفى شده است. تقريباً اجماع است كه كابينه، انتظارات مردم را برنمى‌آورد. هرگروه، دليل خود را براى مخالفت دارد. به نظر مى‌رسد، تعدادى از وزراى پيشنهادى، رأى اعتماد به دست نياورند. حرف‌هاى تُندى هم عليه آقاى خاتمى، از درون جبهه دوم‌خرداد زده مى‌شود. آقاى فروزش‌گفت، مطلع است كه دفتر تحكيم وحدت هم بنا دارد، مخالفت را شروع كند.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
 ۲۲ مرداد ۱۳۸۰: [آقای الكساندر مارياسوف]، سفير روسيه آمد. زبان فارسى را خوب مى‌داند.مذاكرات به زبان فارسى بود. دربارة مسایل دوجانبه، دریای خزر، قفقاز، افغانستان، آسياى مركزى و تاجيكستان، صحبت كرديم. روى تداوم كار در امور هسته‌اى و نظامى و گاز و نفت هم تأكيد شد.  
 
آقاى [محمد] ریيسى، نماينده شهركرد آمد. از مشكلات اقتصادى و شغلى مردم نگران است و گفت،در فكر بوده كه از نمايندگى استعفا بدهد؛ چون مجلس كارى براى مردم نمى‌كند و سياسى‌كارى آنها را مشغول كرده است. مقدارى شيرينى آورده بود و دعوت كرد كه به چهارمحال و بختيارى سفر كنم.  
 
آقاى [محمدرضا] صادق، از روابط عمومى دبيرخانه [مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد. از شگردهاى تبليغاتى عوامل نفوذى و تعرض گفت و راهكار براى بهداشت تبليغاتى ارایه كرد.عصر آقاى [غلامرضا] فروزش، [عضو شورای اسلامی شهرتهران] آمد. از اختلافات شديد و مشاجره در شوراى شهر تهران و درگيرى‌هاي آنها با شهردار و صدمه ديدن امور شهر، گفت و از اين مشاجرات و از اوضاع عمومي كشور، ابراز نگراني‌كرد و تأكيد بر چاره‌اندیشی داشت.كابينه معرفى‌شده آقاى [سیدمحمد] خاتمى را ضعيف و سياسى مى‌بيند. ديروز آقاى خاتمى، [رییس‌جمهور]، كابينه جديد را به مجلس داده است.   
 
بحث مهم رسانه‌هاى داخلى و خارجى، متمركز بر مسایل كابينه معرفى شده است. تقريباً اجماع است كه كابينه، انتظارات مردم را برنمى‌آورد. هرگروه، دليل خود را براى مخالفت دارد. به نظر مى‌رسد، تعدادى از وزراى پيشنهادى، رأى اعتماد به دست نياورند. حرف‌هاى تُندى هم عليه آقاى خاتمى، از درون جبهه دوم‌خرداد زده مى‌شود. آقاى فروزش‌گفت، مطلع است كه دفتر تحكيم وحدت هم بنا دارد، مخالفت را شروع كند.  
 
باران در اكثر نقاط ايران مى‌بارد. تلفات سيل در استان گلستان از 300 نفر گذشته: 170 كشته و 130 مفقود و بيش از 20 ميليارد تومان خسارت. اگر سد گلستان نبود، خطر خرابى خيلى بيشتر بود.  
 
بحران بين انگليس و ايرلند هم اوج گرفته و انگليس، يك دور تمام نهادهاى مدنى را تعطيل كرد. در لبنان، ارتش حدود 250 نفر از مخالفان حضور سوريه را بازداشت‌كرده و اعتراضات زيادى در جريان است. امروز در سوريه و اردن و فلسطين، تعداد زيادى از مردم در اعتراض به اسرایيل اعتصاب دارند.
نظرات بینندگان