arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۳ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۱۸ مرداد ۱۳۸۰

خاطرات هاشمی رفسنجانی: یک ایرانى پناهنده درگلاسکوى انگلیس، با کارد زخمى شده و، چون یک کُرد هم دو روز قبل با کارد کشته شده، نشان از برنامه برخورد نژادپرستان با مهاجران است. موج تُندى علیه طالبان به راه افتاده؛ به خاطر سختگیرى در مجازات کسانى‌که به تبلیغ مذهب غیراسلامى در افغانستان مى‌پردازند. با فشارى‌که آورده شده، طالبان در مجازات‌ها تخفیف داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

 

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

 

۱۸ مرداد ۱۳۸۰: در منزل بودم. بیشتر به مطالعه ویژگى‌هاى انسان در نظر قرآن و نیز اصلاح متن مصاحبه با اساتید علوم سیاسى دانشگاه باقرالعلوم گذشت. رسانه‌هاى خارجى و چپ، به مسأله توقیف روزنامه همبستگى، به منظور فشار بر قوه قضاییه توجه زیادى کرده‌اند. سرشب، احمدآقا مرعشى، [پسرعموی عفت]و بستگان آمدند. 

یک فلسطینى در بیت‌المقدس، در یک عمل شهادت‌طلبانه، انفجار عظیمى در رستوران صهیونیست‌ها ایجادکرده و درگزارش‌هاى اولیه، صحبت از مرگ ۱۸ نفر و بیش از ۱۰۰ مجروح است. [سازمان]جهاد اسلامى فلسطین، [مسئولیت این عملیات را]، به عنوان تلافى کشتار اخیر اسراییل در نابلس، به عهده گرفته است. [آریل]شارون، [نخست‌وزیر اسراییل]، در سفر کوتاه خود به ترکیه، مواجه با اعتراض وسیع مردم در استانبول و آنکارا شد و امروز در اسراییل گفته، باستان‌شناسان اسنادى به دست آورده‌اندکه جولان درگذشته مرکز سکونت یهودیان بوده است. 

یک ایرانى پناهنده درگلاسکوى انگلیس، با کارد زخمى شده و، چون یک کُرد هم دو روز قبل با کارد کشته شده، نشان از برنامه برخورد نژادپرستان با مهاجران است. موج تُندى علیه طالبان به راه افتاده؛ به خاطر سختگیرى در مجازات کسانى‌که به تبلیغ مذهب غیراسلامى در افغانستان مى‌پردازند. با فشارى‌که آورده شده، طالبان در مجازات‌ها تخفیف داده است. یک نماینده آمریکایى‌که به پیغمبر اکرم (ص)، در مورد قرارداد با یهود‌هاى مدینه، اهانت‌کرده بود، با فشار مسلمانان مجبور به عذرخواهى شد.

نظرات بینندگان