arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۴۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۳ - ۱۶ دی ۱۴۰۳

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: اگر با حذف تأثیر پایه یازدهم در کنکور مخالفت شد، تعداد دروس آزمون نهاییِ این مقطع کاهش یابد

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: در این پیشنهاد، تأکید شده است که تأثیر نمرات پایه یازدهم برای سال ۱۴۰۴ مثبت در نظر گرفته شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: در این پیشنهاد، تأکید شده است که تأثیر نمرات پایه یازدهم برای سال ۱۴۰۴ مثبت در نظر گرفته شود.

عظیمی‌راد در این باره گفت: کمیسیون آموزش نتایج جمع‌بندی‌های مشورتی خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرده است.

وی افزود: طبق برنامه، جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی این هفته سه‌شنبه برگزار خواهد شد و اعضا درباره جمع بندی‌های مشورتی بحث و بررسی خواهند کرد تا پیشنهاد‌ها و تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام دهند.

عظیمی‌راد بیان کرد: رئیس مجلس و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این جلسه حضور خواهند داشت. همچنین، فردا جلسه‌ای با آقای قالیباف برگزار خواهیم کرد که در آن، از ایشان خواهش خواهیم کرد تا این موضوع را در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرده و از آن دفاع کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش اظهار کرد: تلاش ما بر این بوده است که در صورت عدم لغو مصوبه، اصلاح آن به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. در پیشنهادی که به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه داده‌ایم، تکلیف پایه یازدهم به‌وضوح مشخص شده است. بر اساس این پیشنهاد، تأکید کرده‌ایم که در صورت اصلاح مصوبه، اجرای آن نباید به تعویق بیفتدو اجرای آن باید از سال ۱۴۰۵ آغاز شود.

وی تاکید کرد: برای داوطلبان کنکور سال ۱۴۰۴ اعلام شده که نمرات پایه یازدهم و دوازدهم تأثیر قطعی خواهد داشت. تأکید داریم که نباید در حق داوطلبان سال ۱۴۰۴ اجحاف شود. اگر قرار است نمرات پایه دوازدهم با تأثیر قطعی ۶۰ درصد لحاظ شوند، پیشنهاد ما این است که تأثیر نمرات پایه یازدهم برای این افراد به‌صورت مثبت اعمال شود. به نظر می‌رسد این پیشنهاد قابل اجرا است و می‌تواند از فشار وارده بر داوطلبان بکاهد.

عظیمی‌راد افزود: از رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و رئیس مجلس درخواست کردیم که پیشنهاد مربوط به داوطلبان سال ۱۴۰۴ را نیز مطرح کنند. در این پیشنهاد، تأکید شده است که تأثیر نمرات پایه یازدهم برای این سال مثبت در نظر گرفته شود. کسانی که برای پایه یازدهم درس خوانده‌اند، از امتیاز آن بهره‌مند می‌شوند، و کسانی که نخوانده‌اند، از فشار و استرس روانی مصون می‌مانند. این پیشنهاد کاملاً منطقی است.

سخنگوی کمیسیون آموزش خاطرنشان کرد:علاوه بر این، پیشنهاد دومی نیز به شورا ارائه داده‌ایم. اگر اعضای شورا با حذف تأثیر قطعی پایه یازدهم مخالفت کنند، توصیه کرده‌ایم که تعداد دروس آزمون نهایی کاهش یابد. برخی دروس واقعاً ضروری نیستند و کاهش تعداد آنها می‌تواند از بار آموزشی و استرس داوطلبان بکاهد.

وی در پایان گفت: هدف اصلی ما این است که دانش‌آموزان از نظر روانی آسیب نبینند و امیدواریم تصمیمات عالمانه‌ای در این زمینه اتخاذ شود.

نظرات بینندگان