arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

ماجرای قاتلی که رکورددار فرار از زندان است

قاتلی که در زندان بروخزال آلمان در حال گذراندن حبس ابد بود، ماه‌ها پس از نهمین فرارش از زندان دستگیر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 سال گذشته مرد ۴۴ ساله‌ای که به اتهام قتل درجه یک به حبس ابد محکوم شده و دوران محکومیتش را در زندان بروخزال آلمان می‌گذراند، اقدام به فرار از زندان کرد. این، اما نخستین باری نبود که این مرد نقشه فرار از زندان را اجرا کرده بود.
 
او پیش از این، ۸ بار دیگر اقدام به فرار از زندان کرده، اما هر بار نقشه‌اش با شکست روبه‌رو شده و مدت کوتاهی پس از فرار دستگیر شده بود.
 
این مرد در نهمین اقدام، وقتی همراه زندانیان دیگر تحت مراقبت زندانبانان برای کار به معدن رفته بود، تصمیم گرفت بار دیگر شانسش را امتحان کند. او در تمام مدتی که مشغول کار بود، موقعیت منطقه را ارزیابی کرد و نقشه فرار را کشید. وقتی در پایان روز کارشان تمام شد، هر زندانی با ۲ زندانبان از معدن خارج شد؛ او، اما یک لحظه از غفلت نگهبانان استفاده و به جنگل مجاور فرار کرد. نگهبانان بلافاصله به‌دنبالش رفتند، اما در انبوه جنگل نتوانستند او را پیدا کنند، به این ترتیب نقشه فرار او با موفقیت اجرا شد.
 
مقامات زندان وقتی از فرار این زندانی مطلع شدند، تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری او آغاز کردند.
 
در بررسی‌ها، دستبند الکترونیکی مرد زندانی چند روز بعد در شهر گرمرزهایم پیدا شد، اما از زندانی فراری خبری نبود.
 
در ادامه معلوم شد که او پس از فرار از زندان به سراغ خانواده‌اش رفته، آن‌ها را ملاقات کرده و بعد متواری شده است.
 
درحالی‌که ماه‌ها از فرار این مرد می‌گذشت، کارآگاهان سرنخ‌هایی به‌دست آوردند که نشان می‌داد قاتل از آلمان گریخته و در شهری در کشور مولداوی مخفی شده است. پلیس آلمان با هماهنگی مقامات مولداوی جست وجوی خود را در این کشور آغاز کرد، اما این جست‌و‌جو بی‌نتیجه ماند. درحالی‌که ۹ ماه از فرار مرد زندانی گذشته بود، این بار اطلاعاتی به‌دست آمد که نشان می‌داد این مرد به آلمان بازگشته و در جایی در شهر کارلسروهه مخفی شده است.
 
به این ترتیب، زندانی فراری پس از ۹‌ماه فرار در مخفیگاهش دستگیر و بار دیگر به زندان بازگردانده شد. این مرد حالا رکورددار فرار از زندان در آلمان لقب گرفته و وزارت دادگستری آلمان اعلام کرده که پس از این حادثه با ۲ نگهبانی که مرد زندانی از دست آن‌ها فرار کرده بود، برخورد انضباطی صورت گرفته است.
نظرات بینندگان