arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

بلینکن: ما سخت تلاش می‌کنیم تا به آتش بس در غزه دست یابیم

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست وزرای خارجه اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) گفت که ایالات متحده “با پشتکار روزانه” برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه و یافتن راهی برای صلح و امنیت تلاش می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا:  «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست وزرای خارجه اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) گفت که ایالات متحده “با پشتکار روزانه” برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه و یافتن راهی برای صلح و امنیت تلاش می‌کند.

 «روز شنبه، اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) “نگرانی خود را در رابطه با وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه و آمار وحشتناک تلفات در آنجا ابراز کرد».

اظهارات بلینکن پس از آن بیان شد که همتای اندونزیایی وی، رتنو مارسودی، گفت که باید فوراً به صلح پایدار در غزه دست یافت.

مرصودی افزود: ما نمی توانیم همچنان چشم خود را بر وضعیت وخیم انسانی در غزه ببندیم.

بلینکن از کشورهای آسه آن خواست تا برای رسیدگی به مسائلی مانند درگیری در غزه و اوکراین و برنامه موشکی کره شمالی همکاری کنند.

بلینکن روز شنبه قبل از دیدار با همتای چینی خود از وزرای خارجه آسه آن خواست تا در رسیدگی به چالش‌ها از جمله “اقدامات تشدید کننده و غیرقانونی پکن” در دریای چین جنوبی مشارکت کنند.

در بیانیه مشترکی که پس از دو روز جلسات غیرعلنی در لائوس منتشر شد، این انجمن همچنین از اقدامات عملی نامشخص برای کاهش تنش در دریای چین جنوبی و جلوگیری از حوادث و اشتباهات محاسباتی استقبال کرد.

این بیانیه آزمایش‌های موشکی کره شمالی را یک تحول نگران کننده توصیف کرد و خواستار راه‌حل‌های مسالمت آمیز برای درگیری‌ها در غزه و اوکراین شد.

نظرات بینندگان