arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۳ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۱۷ شهریور ۱۳۸۰: شلوغی مردم در چندین شهر پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران بر عراق در بغداد و درگیری در مواردی با نیروی انتظامی

خاطرات هاشمی رفسنجانی: ديشب، بعد از پيروزى تيم‌ملى فوتبال ايران بر عراق در بغداد، در چندين شهر بزرگ ايران، منجمله تهران، مشهد، شيراز و همدان، جوان‌ها به خيابان‌ها ريخته و [شادی و] شلوغ كرده‌اند و در مواردى با نيروى انتظامى درگير شده‌اند.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۱۷ شهریور ۱۳۸۰: سفير جديد ايران در سودان - آقاى [حمید] بيات- براى خداحافظى و مشورت آمد. گفت، مجموعاً در سال‌هاى اخير، روابط تضعيف شده است. سودان، بدهى خود را نمى‌پردازد؛ زيادتر هم شده و اخيراً وزير اوقاف به ايران اعتراض‌كرده‌كه چرا در امور داخلى آنها دخالت مى‌كند؛ گويا مقصودش تقويت تشيع است. سودان به مصر و ليبى نزديك‌تر شده، به قيمت فاصله گرفتن از نيروهاى انقلابى اسلامى و نزديك شدن به ليبرال‌ها و اميد بسته كه روابطش با غرب و آمريكا بهتر شود. 
 
آقايان دكتر [هادی] منافى، [رییس بیمارستان مهر] و دكتر [محمد] عابدی‌پور آمدند. از وضع جراح‌هاى پلاستيك و ترميمى‌گفتند. عصر، جمعى از فرماندهان سپاه [آقايان علیرضا افشار، محمدنبی رودكى، علی فضلى، مجید خادم، اسماعیل‌كوثرى، اسدالله ناصح، جعفر اسدى، محمدرضا صادق و حسین پروين] آمدند و در مورد نمايشگاه جامع جنگ تحميلى در مصلاى تهران توضيح دادند و خواستند، برايشان سخنرانى‌كنم. ديشب، بعد از پيروزى تيم‌ملى فوتبال ايران بر عراق در بغداد، در چندين شهر بزرگ ايران، منجمله تهران، مشهد، شيراز و همدان، جوان‌ها به خيابان‌ها ريخته و [شادی و] شلوغ كرده‌اند و در مواردى با نيروى انتظامى درگير شده‌اند.  
 
كنفرانس [ضد نژادپرستی] دوربان، امروز بيانيه نهايى خود را منتشركرد. دولت‌هاى اروپايى توانستند، مانع محكوميت اسرایيل و مترادف‌بودن صهيونيسم با نژادپرستى شوند؛گرچه برحق فلسطينى‌ها براى داشتن‌كشور مستقل در فلسطين و نيز جنايت‌بودن ستم‌هاى برده‌داران [تأکید شد]. ايران، با [صدور] اعلاميه‌اى، موضع خود را در مقابل بيانيه مشخص‌كرد.
نظرات بینندگان