arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۸ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳

ترکیه متهم به «بمبگذاری» در مسکو را به روسیه بازگرداند

سرویس امنیت فدرال روسیه و رسانه‌های ترکیه از بازداشت متهم به انفجار خودرویی در شمال مسکو، در بودروم ترکیه و انتقال او به این کشور خبر داد. نام این متهم، یوگنی سربریاکوف اعلام شده که شهروند روسیه است و تحت تعقیب بین‌المللی قرار داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس امنیت فدرال روسیه و رسانه‌های ترکیه از بازداشت متهم به انفجار خودرویی در شمال مسکو، در بودروم ترکیه و انتقال او به این کشور خبر داد.
 
نام این متهم، یوگنی سربریاکوف اعلام شده که شهروند روسیه است و تحت تعقیب بین‌المللی قرار داشت.
 
این متولد ۲۹ ساله، ۴۸ ساعت پس از شناسایی، در شهر بودروم ترکیه بازداشت و روز جمعه، پنجم تیرماه توسط سرویس امنیت فدرال روسیه به این کشور منتقل شد.
 
ایرینا ولک، سخنگوی وزارت کشور روسیه اعلام کرده که هویت متهم پس از انفجار، «به سرعت» شناسایی شد و بازداشت او با همکاری اینترپل و ترکیه صورت گرفت.
 
متهم چند ساعت پس از ارتکاب به جرم، به ترکیه گریخته بود. او متهم به بمب‌گذاری خودروی پارک‌شدهٔ حامل یک افسر روس است.
 
پس از انفجار یک خودرو در مسکو در روز چهارشنبه هفته گذشته که دو مجروح بر جا گذاشت، دادگاهی در روسیه، سربریاکوف را به طور غیابی به تلاش برای کشتن افراد محکوم کرده بود.
 
پلیس روسیه بعداً اعلام کرد که ۵۰۰ گرم تی‌ان‌تی زیر صندلی راننده این خودرو کار گذاشته شده بود.
 
در ویدئویی که از متهم منتشر شده و مشخص نیست در چه شرایطی ضبط شده است، او از «همکاری» خود با سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی اوکراین از فوریه ۲۰۲۳ سخن می‌گوید.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، چندین تن از نظامیان و چهره‌های طرفدار کرملین از زمان آغاز تهاجم گسترده روسیه به اوکراین، هدف بمبگذاری در خودروهای خود قرار گرفته‌اند.
 
اوکراین ارتباط خود با این حملات را همواره رد می‌کند.
نظرات بینندگان