arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۳ - ۲۸ تير ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۸ تیر ۱۳۸۰: عموزاده ام شیخ حسین هاشمیان پس از عمل قلب دچار سکته مغزی شده / روایت خواننده مشهور پاپ از جعل چک ۱۰۰ میلیون تومانی او

خاطرات هاشمی رفسنجانی: محسن اطلاع دادکه [عموزاده‌ام]آشیخ حسین هاشمیان، [نماینده سابق رفسنجان]، پس از عمل قلب، در اثر لخته خون، دچار سکته مغزى شده است. شب، برای عیادت ایشان به بیمارستان قلب رفتم. با دکتر غفارى، دربارة وضع او صحبت کردم. امید به نجات است، ولى قول نداد. چندکلمه‌اى با او صحبت کردم. گفت التهاب دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

 

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

 

۲۸ تیر ۱۳۸۰: تا شب، وقت در منزل با مطالعه و استراحت و ورزش گذشت. گزارشى دربارة شوراى عقیدتى پاکستان خواندم؛ براى انطباق قوانین با اسلام در قانون اساسى پاکستان گنجانده شده، ولى تاکنون به خاطر فراز و نشیب‌ها، نتوانسته تأثیرگذار باشد؛ چیزى شبیه به شوراى نگهبان ما، ولى فاقد ضمانت اجرایى، البته در پاکستان خود قانون اساسى سال‌هاى طولانى معطل مانده است. 

محسن اطلاع دادکه [عموزاده‌ام]آشیخ حسین هاشمیان، [نماینده سابق رفسنجان]، پس از عمل قلب، در اثر لخته خون، دچار سکته مغزى شده است. شب، برای عیادت ایشان به بیمارستان قلب رفتم. با دکتر غفارى، دربارة وضع او صحبت کردم. امید به نجات است، ولى قول نداد. چندکلمه‌اى با او صحبت کردم. گفت التهاب دارد. در [بخش مراقبت‌های ویژه]آى سى یو [بستری]است؛ از سایر بیماران موجود در آى سى یو هم عیادت‌کردم. 

عصر آقای محمد اصفهانى، خواننده پاپ، فرزند دکتر واعظى، همراه با مادرش و خانم دکتر مرضیه [وحید]دستجردى آمد. گفت، با مدیر برنامه‌هایش اختلاف پیداکرده و او یک برگ چک، به مبلغ بیش از ۱۰۰ میلیون تومان، با امضاى جعلى او به بانک برده و حکم جلب‌اش را گرفته و اکنون دو هفته است که مخفى زندگى مى‌کند و منتظر است، در دادگاهى جعلى‌بودن امضاى او را اثبات‌کند و سپس علنى شود. گفت، همسرش هم که با هم اختلاف دارند، با او همکارى مى‌کند و او هم شکایتی مبتنى بر عدم پرداخت نفقه به دادگاه داده است. براى رفع مشکل، استمدادکردند. گفت، محافل خاصى از ایرانیان مقیم آمریکا، از او براى اجراى برنامه، دعوت کرده‌اند، ولی نپذیرفته است. از سیما که در برنامه‌هاى موسیقى، آلات موسیقى را نشان نمى‌دهد، انتقاد داشت. به او تذکر دادم که مقدارى وقت صرف کار پزشکى کند که تحصیلاتش فراموش نشود. 

وزراى امورخارجه گروه هشت، تصویب کرده‌اند که نیروهاى بین‌المللی حافظ صلح، به مرزهاى فلسطین بروند؛ اسراییل مخالف است. در آلمان، به ازدواج همجنس‌بازان رسمیت داده‌اند و مخالفت‌هایى هم وجود دارد.

نظرات بینندگان