arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۳ - ۲۹ تير ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۹ تیر ۱۳۸۰

خاطرات هاشمی رفسنجانی: صبح با دكترها در بيمارستان [قلب] شهيد رجايى تماس‌گرفتم؛ نتيجه سى‌تى اسكن آشيخ حسين [هاشمیان] را گفتند؛ اميدوارى هست، خطر هم دارد. وقت زيادى صرف اصلاح مصاحبه با آقاى صادق‌الحسينى‌كردم. چند بولتن از نظرات معاونت سياسى مركز تحقيقات استراتژيك [مجمع تشخیص مصلحت نظام] را خواندم.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۲۹ تیر ۱۳۸۰: صبح با دكترها در بيمارستان [قلب] شهيد رجايى تماس‌گرفتم؛ نتيجه سى‌تى اسكن آشيخ حسين [هاشمیان] را گفتند؛ اميدوارى هست، خطر هم دارد. وقت زيادى صرف اصلاح مصاحبه با آقاى صادق‌الحسينى‌كردم. چند بولتن از نظرات معاونت سياسى مركز تحقيقات استراتژيك [مجمع تشخیص مصلحت نظام] را خواندم.  
 
قساوت ديروز صهيونيست‌ها كه منجر به شهادت سه شهروند فلسطينى، منجمله يك كودك سه ماهه شده، انعكاس وسيعى در رسانه‌هاى دنيا دارد و خيلى‌ها آن را محكوم كرده‌اند؛ حتى آمريكا و ریيس ناتو. 
 
مسأله مهم روز، اجتماع سران گروه هشت، در جنواى ايتاليا است و تظاهرات وسيعى كه عليه آنها در جريان است؛ با اينكه پليس به شدت شهر را كنترل كرده و مانع ورود مسافران مى‌شوند، ده‌ها هزار نفر در خيابان‌ها با خشونت تظاهرات دارند و به خاطر خشونت پليس، به بانك‌ها و مغازه و اتومبيل‌ها حمله مى‌كنند و پليس با هلى‌كوپترها، عليه آنها گاز اشك‌آور پخش مى‌كند و اطراف كاخ محل اجلاس را آن چنان از گاز اشك‌آور اشباع كرده‌اند كه كسى نمى‌تواند نزديك شود. فشارى كه روى برنامه جهانى‌كردن از طريق مردم وارد مى‌شود، عجيب و بى‌سابقه است. كنفرانس محيط‌زيست در بُن [آلمان] هم مواجه با اعتراضات فراوان است؛ به خاطر مسامحه‌ها و به خصوص عدم همكارى آمريكا براى حفظ محيط زيست.  
 
در اندونزى، ریيس‌جمهور گفته بود، امروز اعلام وضع فوق‌العاده مى‌كند، ولى عقب‌نشينى كرد. اما مخالفان او بر برنامه استيضاح اصرار دارند وكشور رو به تشنج بيشتر مى‌رود. در تركيه، حزب [اسلامی] سعادت، به جاى حزب رفاه و فضيلت، اعلام موجوديت كرد.
نظرات بینندگان