arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۳ - ۲۶ تير ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۵ تیر ۱۳۸۰: از گلایه‌های روحانی‌ای که خلع لباس شده تا عقب ماندگی در بحث موبایل

خاطرات هاشمی رفسنجانی: عصر آقاى [عباسعلی] سرفرازى آمد. از همكاران سابق‌ در حزب [جمهوری اسلامی] و جامعه روحانيت [مبارز تهران] بود. از ظلم دادگاه ويژه [روحانیت] و [وزارت] اطلاعات به او در ده سال قبل‌كه منجر به خلع‌لباس و جريمه مالى‌اش شد، شكايت‌كرد وگفت، على‌رغم اينها، به انقلاب وفادار است و خواست، پول‌هايى كه از اوگرفته‌اند، پس داده شود؛ معتقد است، حاج‌احمدآقا [خمینی]، باعث‌گرفتارى‌اش شده است.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۲۵ تیر ۱۳۸۰: دكتر [علیرضا] بهرام‌پور، مديرعامل شركت مخابرات و آقاى حامد مرعشي آمدند. از مشكلات وزارت [پست‌ و تلگراف و تلفن] و شركت [تعاونی صادرکنندگان پسته رفسنجان] و عقب‌افتادگى موبايل گفتند و نگران تعويض وزيرشان هستند و استمداد كردند. تذكر دادم كه اختلاف مجتمع صنعتى رفسنجان و بانك تعاونى رفسنجان و دانشگاه [ولی‌عصر] رفسنجان، بر سر سهام را كه در دادگاه است، با توافق رفع نمايند. 
 
[آقای اسماعیل حسینی مقدم]، امام جمعه قروه، همراه فرماندار سابق بانه آمدند. از عدم رونق عمران و كم‌شدن سازندگى استان و از زيادشدن جمعيت اهل‌سنت در قروه و كم‌شدن شيعيان و ضعف‌كار نمايندگى رهبرى در استان و آسيب زياد آفت سن به محصولات گندم قروه گفتند.  
 
عصر آقاى [عباسعلی] سرفرازى آمد. از همكاران سابق‌ در حزب [جمهوری اسلامی] و جامعه روحانيت [مبارز تهران] بود. از ظلم دادگاه ويژه [روحانیت] و [وزارت] اطلاعات به او در ده سال قبل‌كه منجر به خلع‌لباس و جريمه مالى‌اش شد، شكايت‌كرد وگفت، على‌رغم اينها، به انقلاب وفادار است و خواست، پول‌هايى كه از اوگرفته‌اند، پس داده شود؛ معتقد است، حاج‌احمدآقا [خمینی]، باعث‌گرفتارى‌اش شده است.  
 
به خاطر انفجار ديروز در شمال تل‌آویو و كشته شدن سه نفر و زخمى‌شدن جمعى ديگر، اسرایيل امروز ضمن حملات مخربى به فلسطينى‌ها با هلى‌كوپتر، جمعى را شهيد و زخمى كرده و خبر از وجود هشت هزار موشك كاتيوشاى ايرانى، در دست حزب‌الله لبنان داده است.  
 
سفر [پرویز] مشرف، [رییس‌جمهور پاکستان] به هند پايان يافت و نتوانستند بر سر اعلاميه پايان سفر به توافق برسند؛ بيشتر به خاطر كشمير. در جريان سه روز سفر، درگيرى در مرزهاى كشمير، تلفات زيادى به جاى گذاشته است. اتحاديه اروپا به آمريكا هشدار داد كه از تمديد تحريم عليه ايران و ليبى، خوددارى كند و ديگر توسل به قوانين فراملى نشود. روسيه و چين، قرارداد دوستى بيست ساله منعقد كردند. ادامه تلاش آمريكا در توسعه صنايع موشكى، برخلاف قرارداد سالت، چين و روسيه را به هم نزديك كرده است.
نظرات بینندگان