arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۳ - ۲۷ تير ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۶ تیر ۱۳۸۰: اخوی محمد بعد از مذاکراتش با خاتمی گفت: فکر می‌کنم تغییرات زیادی در کابینه نیست

خاطرات هاشمی رفسنجانی: اخوى محمد، [معاون اجرایی رییس‌جمهور] آمد. از مذاکراتش با آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس‌جمهور]، دربارة کابینه آینده‌گفت؛ فکر مى‌کند، تغییرات زیادى در کابینه نیست. عفت، همراه بستگان براى زیارت به مشهد رفت. محسن، [مدیرعامل دفترنشر معارف انقلاب] آمد. [کتاب کارنامه و] خاطرات سال ۱۳۶۱ (پس از بحران) را که پس از چاپ، اصلاحات جدیدى در عکس‌ها شده است، آورد.   
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۲۶ تیر ۱۳۸۰: آقاى [شاپور] مرحبا، نماينده سابق آستارا آمد؛ جانباز و از خانواده شهدا است.گفت، خانه‌نشين شده، چون وزارت كشور پُست مناسبى به او نداده؛ خواستار شغلى مناسب شد.از وضع اخلاقى و سياسى و اقتصادى جامعه، ابراز نگرانى‌كرد وگفت، شما پس از جنگ، كشور بحرانى را تحويل گرفتيد وكشور را در مسير سالم و پيشرفت قرار دهيد و اكنون باز بحران به وجود آورده‌اند.  
 
[آقای سیدمصطفی خاتمی]، امام‌جمعه و [آقای جامعی]، ریيس شوراى شهر اشنويه آمدند. تشكركردند كه بخش اشنويه را تبديل به شهرستان كردم و خواستار توجه بيشتر به قوميت‌ها و اقليت‌ها و اهل‌سنت شدند؛ از طريق به‌كارگيرى آنها در مديريت‌هاى سطح بالا و نيز از كمى اختيارات شورا هم گفتند و ضرورت ترميم قانون. گفتند، سدى كه در زمان رياست‌ جمهورى شما براى منطقه در نظر گرفته شده بود، هنوز به مرحله اجرايى نبرده‌اند.  
 
اخوى محمد، [معاون اجرایی رییس‌جمهور] آمد. از مذاكراتش با آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس‌جمهور]، دربارة كابينه آينده‌گفت؛ فكر مى‌كند، تغييرات زيادى در كابينه نيست. عفت، همراه بستگان براى زيارت به مشهد رفت. محسن، [مدیرعامل دفترنشر معارف انقلاب] آمد. [کتاب کارنامه و] خاطرات سال 1361 ( پس از بحران)را كه پس از چاپ، اصلاحات جديدى در عكس‌ها شده است، آورد.  
 
در جنواى ايتاليا كه كنفرانس وزراى امورخارجه هشت‌كشور صنعتى برپاست، مخالفت‌هاى مردم اوج‌گرفته و شهر، چهره پليسى به خودگرفته و دو بمب امروز منفجر شد. مخالفان جهانى‌شدن فشار زيادى مى‌آورند.  
 
مجلس‌كه بنا بود، در مورد سه حقوقدان شوراى نگهبان، امروز رأى بدهند، رأى‌گيرى را براى دو هفته به تأخير انداخت؛ با چهره‌هاى معرفى‌شده از سوى ریيس قوه قضایيه، موافقت ندارند. ديشب و امروز، در غرب و شمال باران داشتيم و ديشب نم‌نمى در تهران.
نظرات بینندگان