arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳

توپ‌های سبز مرموز؛ حکایتی از «تهدیدات فرازمینی» در خاطرات یک افسر بازنشستهٔ پنتاگون

لوئیس الیزوندو که در دوران خدمت خود در پنتاگون در رأس یک برنامهٔ محرمانه برای درک پدیده‌های هوایی ناشناخته قرار داشته، در این کتاب که «فوری: درون جستجوی پنتاگون برای یافتن بشقاب‌پرنده‌ها» نام دارد، جزئیاتی از تجربیات خود به عنوان افسر ارشد اطلاعاتی در این برنامه محرمانه که توسط آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده اداره می‌شود را شرح داده است. بسیاری از فعالیت‌های الیزوندو همچنان طبقه‌بندی شده است و اجازهٔ انتشار نیافته، اما او در این کتاب که نسخه‌ای از آن توسط نیویورک‌تایمز بررسی شده ادعا می‌کند که خانه‌اش در واشینگتن دی‌سی توسط توپ‌های سبز درخشانی که به اندازه توپ بسکتبال بودند «مورد حمله قرار گرفته است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام ارشد بازنشسته پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، که مسئول کشف حقیقت درباره اشیاء ناشناس پرنده بوده، در کتاب خاطرات خود نوشته است که «توپ‌های سبز رنگ مرموز و درخشانی» به خانهٔ او حمله کرده‌اند.
 
لوئیس الیزوندو که در دوران خدمت خود در پنتاگون در رأس یک برنامهٔ محرمانه برای درک پدیده‌های هوایی ناشناخته قرار داشته، در این کتاب که «فوری: درون جستجوی پنتاگون برای یافتن بشقاب‌پرنده‌ها» نام دارد، جزئیاتی از تجربیات خود به عنوان افسر ارشد اطلاعاتی در این برنامه محرمانه که توسط آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده اداره می‌شود را شرح داده است.
 
او در این کتاب نوشته که گذراندن محتوای این کتاب از تیغ سانسور وزارت دفاع آمریکا،‌ یک سال به طول انجامیده است.
 
بسیاری از فعالیت‌های الیزوندو همچنان طبقه‌بندی شده است و اجازهٔ انتشار نیافته، اما او در این کتاب که نسخه‌ای از آن توسط نیویورک‌تایمز بررسی شده ادعا می‌کند که خانه‌اش در واشینگتن دی‌سی توسط توپ‌های سبز درخشانی که به اندازه توپ بسکتبال بودند «مورد حمله قرار گرفته است.»
 
او در کتاب خود نوشته است که همسرش، دو دخترشان و همسایگان آن‌ها شاهد این توپ‌های سبز بوده‌اند.
 
الیزوندو که پیشتر نیز دربارهٔ دانش پنتاگون از پدیده‌های ناشناختهٔ هوایی نزد کنگرهٔ آمریکا شهادت داده بود، در این کتاب می‌گوید: «دیگر نمی‌توانیم سرهایمان را در شن فرو کنیم. ما می‌دانیم که تنها نیستیم.»
 
برنامه‌ای که لوئیس الیزوندو در پنتاگون مدیریت می‌کرد، از جمله مسئول جمع‌آوری و بررسی مواجهه‌های گزارش‌شده توسط خلبانان نیروی دریایی ایالات متحده با پدیده‌های ناشناخته در آسمان و حرکات به ظاهر غیرممکن توسط اشیاء عجیب بوده است.
 
سه ویدیوئی که آن‌ها جمع‌آوری کرده‌اند برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط نشریه نیویورک‌تایمز فاش شد.
 
سه سال بعد وزارت دفاع آمریکا صحت ویدئوها را تأیید کرد، اما گفت که نمی‌تواند تأیید کند آیا این اشیاء توسط هوش فرازمینی هدایت می‌شدند یا خیر.
 
الیزوندو در کتاب خاطراتش نوشته که شغلش او را نسبت به وجود و برتری هوش فرازمینی متقاعد کرده است. او از سفینه‌های فضایی نوشته است که «هوش غیرانسانی آن‌ها را کنترل می‌کند که در بهترین حالت یک مسئله امنیت ملی بسیار جدی است و در بدترین حالت، یک تهدید حیاتی برای بشریت به شمار می‌رود.»
 
سازمان‌های رسمی در آمریکا پیشتر نیز به وجود برنامه‌هایی برای تحقیق دربارهٔ پدیده‌های ناشناس پرنده اشاره کرده‌اند. آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای، نیز صدها سند از تحقیقاتش دربارهٔ بشقاب‌پرنده‌ها را منتشر کرده است که اگرچه جزئیات جالب‌توجهی دارد، اما نتایج آن اکثراً ناقص هستند.
 
نیروی هوایی آمریکا نیز بین سال‌های ۱۹۴۷ تا ۱۹۶۹ در برنامه‌ای که به «پروژهٔ کتاب آبی» شهرت دارد، ۱۲ هزار ۶۱۸ مورد از دیده شدن اشیاء ناشناس پرنده را بررسی کرده است. اما در نهایت نتیجه گرفته است که هیچ شواهدی مبنی بر این‌که این پدیده‌های ناشناخته، منشاء فرازمینی دارند وجود ندارد.
 
با این حال، لوئیس الیزوندو در کتاب خود می‌گوید که اجازه نیافته درباره دیگر برنامه‌های محرمانه در پنتاگون صحبت کند که «نشان می‌دهد بیگانگان فضایی وجود دارند و هرگز به طور کامل فاش نشده‌اند.»
نظرات بینندگان