arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۲۳ تير ۱۴۰۳

طعنه به ایتالیا: قبلا هم مسی و مارادونا نداشتید!

جان پیرو گاسپرینی انتقادهای تندی را از عملکرد لوچانو اسپالتی در یورو ۲۰۲۴ مطرح کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم ملی ایتالیا با قبول شکست برابر تیم ملی سوئیس در مرحله یک هشتم رقابت‌های جام ملت‌های اروپای ۲۰۲۴ از دور این مسابقات کنار رفت و نتوانست در حد و اندازه یک مدافع عنوان قهرمانی ظاهر شود و بار دیگر در صعود به فینال و داشتن شانس قهرمانی موفق عمل کند.

بسیاری از کارشناسان و از جمله اسکالتی به این نکته اشاره کرده بودند که تیم ملی ایتالیا مانند قبل پر از ستاره نیست و به همین دلیل باید انتظارات را از آنها تعدیل کرد اما مطرح کردن این صحبت‌ها به هیچ وجه به مذاق گاسپرینی خوش نیامده است و او واکنش تندی به این ادعاهای مطرح شده از سوی آنها و خصوصا اسپالتی داد. 

گاسپرینی در این باره به کوریره دلو اسپورت گفت: «ما تیم خوبی نداریم. اسپالتی نتوانست اصول درستی را در این تیم پیاده کند و فقط خودش دلیل این اتفاق را می‌داند. ایتالیا در زمین پوچ به نظر می‌رسید و این بزرگترین ناامیدی و یأس برای همه ماست.

2048930

تیم ملی ایتالیا همیشه به انسجام و احساس تعلق خاطر به گروه معروف بود. هرگز اینطور نبود که ما بازیکنی مانند پله یا دیه‌گو مارادونا یا یوهان کرویف یا لیونل مسی داشته باشیم اما هرگز هم از حضور بازیکنان درخشان و بزرگ بی‌بهره نبودیم. بازیکنانی مانند ریورا، روسی و باجو  داشتیم که برنده توپ طلا بودند. 

کاناوارو در سال ۲۰۰۶ به عنوان یک مدافع برنده توپ طلا شد. ما ایتالیایی‌ها وقتی ناامید هستیم همیشه همه چیز را از صفر شروع می‌کنیم. هشتاد درصد جوانان ایتالیا فوتبال بازی می‌کنند و اگر نتوانست به درستی آنها را پرورش دهیم و به تیم اول برسانیم، یعنی این سیستم غلط است.»

نظرات بینندگان