arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۱ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳

محمد درویش فعال و کارشناس محیط زیست: اینک یک دوره تاریخی برای سازمان حفاظت محیط‌زیست آغاز شده / برای نخستین بار، شاهد انتخاب مدیری از درون سازمان هستیم / انتخاب شینا انصاری، نخستین انتخاب کمیته محیط‌زیست از بین ۸ نفری بود که به رئیس‌جمهور معرفی شد/ او با قبول این مسئولیت ایثار کرد

محمد درویش فعال و کارشناس محیط زیست با استقبال از انتصاب  شینا انصاری به سمت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آن را آغاز یک دوره تاریخی برای سازمان حفاظت محیط‌زیست دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد درویش فعال و کارشناس محیط زیست با استقبال از انتصاب  شینا انصاری به سمت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آن را آغاز یک دوره تاریخی برای سازمان حفاظت محیط‌زیست دانست.
 
وی در کانال تلگرامی خود نوشت: «خانم شینا انصاری، یکی از مدیران متخصص سازمان حفاظت محیط‌زیست است. برای نخستین بار، ما شاهد انتخاب مدیری از درون سازمان هستیم. اغلب پرسنل سازمان، کنشگران و متخصصان حوزه محیط‌زیست خواهان چنین مطالبه‌ای بودند.
 
 نگارنده هم صراحتاً چنین مطالبه‌ای را همزمان با پیروزی مسعود پزشکیان در گفتگو با رسانه‌ها طرح کرد. اینک یک دوره تاریخی برای سازمان حفاظت محیط‌زیست آغاز شده است. موفقیت ایشان، بی‌شک به ارتقای روحیه پرسنل سازمان کمک خواهد کرد تا کیفیت و ضریب نفوذ این سازمان راهبردی ایران در بدنه دولت و حاکمیت افزایش یابد.
 
همه باید کمک کنیم تا ایشان در انجام مسوولیت خطیر خود موفق باشند. به نظرم شینا انصاری با قبول این مسوولیت ایثار کردند. وی سال‌ها با غول سرطان جنگیده و با موفقیت او را شکست داده بود و می‌توانست با آرامش سال‌های پایانی خدمتش را بگذراند. قبول مسوولیت در چنین سازمان پردردسری که به شدت با فقر پشتیبانی، مالی و تخصصی روبروست و موی دماغ سیاستمدارانی است که اغلب فهم بوم‌شناختی ندارند، اگر شرافت داشته باشی، در حد والاترین از خودگذشتگی ممکن است.
 
 امیدوارم شینا انصاری تاب آورد و بر تاب‌آوری طبیعت ایران هم بیافزاید. او باید نشان دهد که رویکرد محیط‌زیستی برای هر دولتی در ایران یک فرصت است و نه یک تهدید. او باید ثابت کند که رمز پایداری و رفاه ایرانیان از دل محیط‌زیستی سالم و شاداب می‌گذرد. برایش بهترین‌ها را آرزو دارم. انتخاب او، نخستین انتخاب کمیته محیط‌زیست از بین ۸ نفری بود که به رییس‌جمهور معرفی شد. برای کمیته محیط‌زیست خوشحالم که از معدود کمیته‌هایی است که انتخاب اولش، مورد توجه رییس‌جمهور قرار گرفت.
 
هرچند باورم این است استحقاق زنان در عالی‌ترین سطح مدیریت بسیار بیشتر است و امیدوار بودم که دست‌کم در وزارتخانه‌های بهداشت، آموزش و پرورش، نفت، نیرو، فرهنگ، علوم، ورزش و میراث هم زنان انتخاب شوند. اما به هر حال و تا همینجا هم خوشبختانه یا متاسفانه هیچ دولتی در ایران به قدرت نرسیده که بیشتر از سه عضو ارشد کابینه‌اش زن باشد. امیدوارم در آینده شاهد افزایش این سهم باشیم. همه باید کمک کنیم تا زنان در ساختار قدرت سهم بیشتری یابند. هرقدر نرخ مشارکت و مدیریت واقعی زنان در جامعه‌ای بیشتر باشد، آن جامعه تاب‌آورتر و پرنشاط‌تر خواهد بود.»
نظرات بینندگان