arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۳ - ۲۰ تير ۱۴۰۳

تبریک آفریقای جنوبی به مسعود پزشکیان

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی سیریل رامافوزا ضمن تبریک گفتن به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ایران، برای تقویت روابط دو کشور اعلام آمادگی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی سیریل رامافوزا ضمن تبریک گفتن به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ایران، برای تقویت روابط دو کشور اعلام آمادگی کرد.

«رئیس‌جمهور سیریل رامافوزا صمیمانه به مسعود پزشکیان به خاطر انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران تبریک می‌گوید». این حرف را سخنگوی ریاست جمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرد.

طبق اعلام دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی، رئیس‌جمهور این کشور به نمایندگی از مردم و دولت آفریقای جنوبی به رئیس‌جمهور منتخب ایران و مردم ایران به خاطر استفاده از حق دموکراتیک خودشان برای انتخاب رئیس‌جمهور تبریک گفت.

طبق بیانیه این دفتر، آفریقای جنوبی و ایران از روابط دوجانبه صمیمانه برخوردارند و در سال 2024 سی‌اُمین سالگرد برقراری روابط رسمی دیپلماتیک در سال 1994 را جشن می‌گیرند.

به گفته سخنگوی رامافوزا، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی تاکید دارد که کشورش «به کار با جمهوری اسلامی ایران برای تعمیق همکاری‌ها در سطوح دوجانبه و چندجانبه برای ارتقای صلح، امنیت، ثبات جهانی، منطقه‌ای و دستیابی به توسعه اقتصادی به نفع هر دو کشور ادامه خواهد داد».

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در پیام تبریک خود بر لزوم ادامه همکاری نزدیک برای پیشبرد دستورکار مدنظر دو کشور به ویژه با توجه به عضویت مشترک در نهادهای بین‌المللی از قبیل جنبش عدم تعهد و گروه بریکس تاکید کرد.

رامافوسا در پایان پیام خود تصریح کرد که برای پزشکیان آرزوی سلامتی و توفیق در زمان عهده‌داری منصب ریاست جمهوری اسلامی ایران دارد.

نظرات بینندگان