arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۲۰ تير ۱۴۰۳

عناوین «ضدآب» یا «ضدتعریق» در ضدآفتاب‌ ها تبلیغاتی است

معاون اداره کل امور فراورده‌ های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از عناوین «ضدآب» یا «ضدتعریق» برای ضدآفتاب‌ ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و تمام ضدآفتاب‌ ها با گذشت زمان از روی پوست پاک می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: معاون اداره کل امور فراورده‌ های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از عناوین «ضدآب» یا «ضدتعریق» برای ضدآفتاب‌ ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و تمام ضدآفتاب‌ ها با گذشت زمان از روی پوست پاک می‌شوند.

 دکتر رویا مرجانیان با اشاره به اینکه تولیدکنندگان کرم‌های ضدآفتاب مجاز به استفاده از عناوین تبلیغاتی غیرواقع روی محصولات نیستند، اظهار کرد: برای استفاده از ادعای ضدآفتاب مقاوم در برابر آب بایستی فرآورده آزمایش شده و ادعای مقاوم‌ بودن در برابر آب ثابت شود و زمان مقاوم‌ بودن به آب نیز مشخص باشد.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی افزود: همه ضدآفتاب‌ها، چه برچسب مقاوم در برابر آب داشته باشند یا نداشته باشند، باید دستورالعمل‌هایی را در مورد زمان استفاده مجدد را بر روی برچسب خود درج کنند تا از محافظت پوست اطمینان حاصل شود.

معاون اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: ضدآفتاب‌ها به اشکال مختلف از جمله لوسیون‌ها، کرم‌ها، ژل‌ها، استیک‌ها و اسپری‌ها در دسترس هستند. دستورالعمل استفاده از محصولات ضدآفتاب بسته به شکل آنها می‌تواند متفاوت باشد. باید همیشه قبل از استفاده از یک محصول ضدآفتاب برچسب آن را بخوانید.

نظرات بینندگان