arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۱ - ۱۹ تير ۱۴۰۳

روسیه حکم بازداشت یولیا ناوالنایا، همسر الکسی ناوالنی را صادر کرد

نام یولیا ناوالنایا، همسر الکسی ناوالنی به فهرست افراد تحت تعقیب روسیه اضافه شد. مقامات روسیه روز سه‌شنبه ۹ ژوئیه (۱۹ تیر) حکم بازداشت او را صادر کردند. دادگاهی در مسکو ناوالنایا را در حالی که خارج از روسیه زندگی می‌کند، به عضویت در یک گروه "افراطی" متهم کرده است. او در صورت بازگشت به روسیه بازداشت خواهد شد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دویچه وله: نام یولیا ناوالنایا، همسر الکسی ناوالنی به فهرست افراد تحت تعقیب روسیه اضافه شد. مقامات روسیه روز سه‌شنبه ۹ ژوئیه (۱۹ تیر) حکم بازداشت او را صادر کردند. 
 
دادگاهی در مسکو ناوالنایا را در حالی که خارج از روسیه زندگی می‌کند، به عضویت در یک گروه "افراطی" متهم کرده است. او در صورت بازگشت به روسیه بازداشت خواهد شد. 
 
همسر الکسی ناوالنی پیش‌تر در جریان یک سخنرانی، رئیس جمهور روسیه را "قاتل" خواند و اعلام کرد راه همسرش را ادامه خواهد داد. 
 
یولیا ناوالنایا جایزه آزادی بیان دویچه‌وله در سال ۲۰۲۴ را دریافت کرده است.  
 
الکسی ناوالنی، از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های مخالف دولت روسیه ۱۶ فوریه سال جاری در زندانی در قطب شمال و در ۴۷ سالگی درگذشت. 
 
مرگ ناگهانی او شوک و خشم جامعه جهانی را در پی داشت. شمار زیادی از سیاستمداران غربی رئیس‌جمهور روسیه را "مسئول مرگ ناوالنی" می دانند.

نظرات بینندگان