arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۰۸ تير ۱۴۰۳

شاهین‌های سفید گرفتار دو نسل طلایی ایران!

تیم ملی قرقیزستان تا کنون 23 گل مقابل ایران دریافت کرده است!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم ملی فوتبال قرقیزستان در دو دوره مختلف با تیم ملی ایران هم‌گروه شده است که قدرت هجومی تیم ملی فوتبال کشورمان در بالاترین سطح خود قرار داشته و از زوج طلایی در خط حمله بهره می‌برد.

اولین باری که آنها مقابل ایران قرار گرفتند و در یک تورنمنت رسمی مقابل ایران بازی کردند در مقدماتی جام جهانی 1998 بود که ایران با تیم فوق‌العاده آن دوران و زوج طلایی خداداد عزیزی و علی دایی زهردار بود و در دو بازی رفت و برگشت مقابل آنها 10 گل به ثمر رساند، در آن مسابقات علاوه بر علی دایی و خداداد عزیزی، کریم باقری 3 گل، فرهاد مجیدی 2 گل و میناوند و علی موسوی هم برای ایران گلزنی کردند.

بعد از گذشت چندین سال آنها در دیدار دوستانه و تورنومنت کافا دو دیدار مقابل ایران به میدان رفتند که در آن مسابقات هم مجموعا 11 گل دریافت کردند و مهدی طارمی، سردار آزمون و کریم انصاری فرد مقابل آنها گلزنی کردند و ستاره ایرانی اینترمیلان مقابل آنها در تورنمنت کافا موفق به هت‌تریک شد.

2048432

پنجمین تقابل ایران و قرقیزستان در مقدماتی جام جهانی 2026 برگزار خواهد شد و آنها بار دیگر در مسیر جام جهانی مقابل قرار خواهند گرفت و این بار هم مقابل ستاره‌های تیم ملی فوتبال ایران کار سختی خواهند داشت.

دیدار ایران و قرقیزستان 15 شهریور 1403 و 29 آبان 1403 برگزار خواهد شد و تیم ملی اولین بازی خود را مقابل آنها برگزار خواهد کرد.

نظرات بینندگان