arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۰۷ تير ۱۴۰۳

معرفی سریال شریک جرم

«شریک جرم» داستان میترا وکیل خوش‌نامی را روایت می کند که روزی در دفترش یک جنایت رخ می‌دهد. بنابراین او مجبور می‌شود برای دفاع از خود تحقیقاتی را درباره یکی از موکلانش آغاز کند و در این راه با دردسرهایی روبه‌رو می‌شود که حتی شغلش را به خطر می‌اندازد...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام سریال : شریک جرم

سال انتشار : 1402

ژانر : جنایی، رازآلود

سازنده : همایون اسعدیان- مازیار میری

نویسنده: امیر عربی

آهنگساز : کارن همایونفر

کشور سازنده: ایران

تعداد قسمت ها : 8 

 

بازیگران: 

  • سارا بهرامی در نقش میترا وکیل
  • المیرا دهقانی در نقش ندا
  • سجاد بابایی در نقش محسن
  • علی مصفا
  • بهناز جعفری
  • محمدامین شعرباف
  • مهتاب ثروتی
  • علیرضا ثانی فر
  • وحید آقاپور
  • محمدرضا مالکی

 

 

خلاصه سریال

«شریک جرم» داستان میترا وکیل خوش‌نامی را روایت می کند که روزی در دفترش یک جنایت رخ می‌دهد. بنابراین او مجبور می‌شود برای دفاع از خود تحقیقاتی را درباره یکی از موکلانش آغاز کند و در این راه با دردسرهایی روبه‌رو می‌شود که حتی شغلش را به خطر می‌اندازد.

 

 

درباره سریال

کارگردانی و فنی سریال شریک جرم : قابل قبول

مازیار میری در مقام یک کارگردان همه‌ی تمرکزش بر روایت درست قصه به یاری دوربین است و آن‌طور که از این کارگردان سرشناس و موفق انتظار می‌رود، روی جلوه‌ها و جذابیت‌های بصری سریال وسواس به‌خرج نداده است، تا مخاطب از دریچه‌ی تصویر، جلب و جذب قصه و درام شود. به‌عنوان مثال انتخاب رنگ و نورِ سرد و بی‌روح برای فضای بصری سریال کششی بیش‌تر در مخاطب برای پی‌گیری داستان ایجاد نکرده و بیش از آن‌که در فضاسازی مؤثر باشد، جاذبه و رمق تصویر را گرفته است و این مهم‌ترین نکته درباره‌ی کارگردانی سریالی‌ست که اجرای آن کاملا در خدمت روایت عمل می‌کند، اما ارزش افزوده‌ای برای آن ندارد. قابل قبول است اما غافل‌گیر نمی‌کند.

 

 

بازی‌گری در سریال شریک جرم : قابل قبول

یک | کیفیت بازیِ بازی‌گران در هر اثر نمایشی تا حد زیادی به متنی برمی‌گردد که برای آن‌ها نقش را توصیف و توجیه می‌کند. از آنجایی که فیلم‌نامه‌ی «شریک‌جرم» در شخصیت‌پردازی و طراحیِ منحنیِ تغییر برای کاراکترها و روابط‌شان دچار اشکال است، اجازه‌ی ایفای درست به بازیگرانش نمی‌دهد.
دو | سارا بهرامی همه‌ی تلاشش را می‌کند تا به یک وکیل تیپیکال و کلیشه‌ای بدل نشود، اما مسیری که برای میترا مشیریان نوشته شده تیپیکال کلیشه‌ی محض است. خود بهرامی هم تا حد زیادی از اکثر نقش‌هایی که پیش‌تر بازی کرده، فاصله‌ی چندانی نمی‌گیرد.
سه | بعد از موفقیت شخصیتی که هومن سیدی در سریال «عاشقانه» بازی می‌کرد، خیلی از سریال‌ها به کاراکتری که مثل کاراکتر پیمان رفتار و زندگی می‌کند، علاقه نشان دادند. به‌تازگی هم، پس از موفقیت چشم‌گیر سریال «پوست شیر» و محبوبیت شخصیت «رضا پروانه»، شاهد حضور کاراکتری بامرام و پایین شهری در سریال‌ها هستیم که کاراکتر اصلی را تا پای جان حمایت می‌کند. محمدرضا مالکی، بازیگر مسلط تئاتر و از شخصیت‌های مکمل شناخته‌شده در این سال‌ها، ایفاگر چنین شخصیتی در سریال «شریک جرم» است که به‌خوبی هم از پس اجرای آن برآمده است.
چهار | بسیاری از گره‌های سریال توسط شخصیتی باز می‌شوند که علی مصفا بازی‌اش می‌کند. شخصیتی که یک همه‌چیزدانِ تمام‌عیار است و همه‌ی مشکلات را با تبحر خاصی که دارد -و ما نمی‌دانیم که چیست- حل می‌کند. سردی و سکون همیشه‌گی مصفا به این نقش تزریق شده است و به شلوغیِ الحاقی این سریال آرامش می‌دهد.

 

 

سخن نهایی

درنهایت باید از «شریک جرم» به عنوان یکی از سریال‌های مهم، شریف و خوش‌ساخت این روز‌ها نام برد که موفق شده با فیلمنامه‌ای بی‌حفره و روان مخاطب را به تماشای خود ترغیب کند؛ و البته این سریال موقعیت خوبی را برای مازیار میری به عنوان یکی از کارگردانان باتجربه‌ی این روز‌ها رقم زده است تا نشان دهد می‌تواند ناگهان تغییر مسیر داده و به سراغ ساخت یک درام جنایی معمایی پرتنش برود و روی دیگری از سکه‌ی توانایی‌هایش را به مخاطب نشان دهد.

نظرات بینندگان